WLAN console Asus notebook weigert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jahike

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een notebook (Asus). Bij het opstarten staat de Wlan iedere keer op OFF. Ik moet de console dan op ON zetten met de combinatie toetsen "FN-F2". Probleem is echter dat me dat nooit lukt bij de eerste keer opstarten. Ik ben dus iedere dag verplicht om minimaal 2 keer (soms echter wel 4 x) op te starten. Iedere keer verschijnt op de werkbalk de console met een rood kruisje. Bij gebruik van "FN-F2" verdwijnt het kruisje en is de Wlan "ON". Echter dus nooit na de eerste keer opstarten!

Iemand een idee waarom dit nooit lukt na de eerste keer opstarten?

Ik heb de laatste drivers geïnstaleerd en zelfs Vista al eens opnieuw geïnstaleerd. Aan de zijkant van het notebook zit ook nog een schuifje waarmee je de console aan en uit kan zetten. Deze knop staat standaard op aan. Ook met deze knop lukt het na het opstarten niet de console bij de eerste keer aan de praat te krijgen.

Iemand een idee:shocked:

kijk eens bij je netwerkverbindingen. het zou kunnen dat je OS de draadloze kaart standaard uitgeschakeld heeft staan:

in windows xp, ga naar Configuratiescherm > Netwerkverbindingen
voor vista, ga naar Configuratiescherm - Netwerk en sharing center - Beheer netwerkverbindingen

bekijk het even voordat je het hele FN-F2-ritueel doet ;)

als dit al in orde, bekijk dan de software die ASUS geleverd heeft bij je laptop. vaak (of altijd) levert men software voor de laptop met een standaard set configuraties, die hij inlaadt bij het opstarten. dit doet men om stroom te besparen. misschien conflicteren die configuraties wel met wat jij wilt, namelijk direct de draadloze kaart aan bij het opstarten.

Opgelost

Bedankt voor het meedenken. Heb voorlopig een oplossing gevonden.

Aan de zijkant van de laptop zit een aan/uit schakelaar voor de WLAN. Ik liet die schakelaar standaard op "aan" staan. Sinds 2 dagen zet ik de schakelaar op "uit" voor het opstarten van de laptop. Wanneer de laptop opstart en Vista komt in beeld, zet de schakelaar op "aan". Dit werkt en is daarom een oplossing voor mijn probleem. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan