wlan driver Hp pavilion ze4400

Status
Niet open voor verdere reacties.

vegenee

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Hallo,

Ik heb onlangs mijn Hp ze4400 geformatteerd en nieuwe install van WinXp gedaan.
Alle drivers staan erop maar deze van draadloze controller vind ik niet.Heb gekeken via programma everest en zou een 'harris/intersil prism 2.5 wireless 802.11b controller' zijn.
Via HP support kennen ze deze controller niet.Waar kan ik deze driver vinden aub?

mvg,

Kenneth

Er zijn heel veel types van de ze4400. Geef even wat meer info, dan is de driver geen probleem

De AMD of de INTEL?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt maar dit is juist het probleem.De wlan driver is de juiste niet.
Bij mij zit er blijkbaar een andere controller ingebouwd.
Heb ook al HP gecontacteerd maar weten blijkbaar van niks.

mvg,

Kenneth

Wel al geprobeerd dan om deze te installeren?
Zo ja, wat gebeurt er dan??

Want harris/intersil prism 2.5 wireless 802.11b controller is een vrij algemene benaming voor diverse merken, soorten en types wlan's

ja reeds geprobeerd maar geen resultaat.
Ik heb nu juist een driver gevonden op driverguide.
Driver lijkt te werken en de controller word nu herkent als een intersil wireless lan card.
Maar nu nog verbinding krijgen.
Krijg nu de melding beperkte of geen verbinding met netwerk

Eerst: geef even, voor de zekerheid, even de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX die je te zien krijgt in Apparaatbeheer als je dubbelklikt op je draadloze netwerkkaart en dan tabblad Details kiest. Dan kunnen we nog op zoek naar alternatieve drivers t.o.v. die driverguide driver die je nu geïnstalleerd hebt.

M.b.t. geen toegang draadloos netwerk: Wat voor beveiliging heb je daarop ingesteld? WEP of WPA of WPA-2? Zover ik me kan herinneren heb je voor WPA beveiliging in ieder geval Service Pack 2 voor XP nodig om die bij je draadloze verbinding in te kunnen stellen, en Service Pack 3 voor XP voor WPA-2.

Als je met die driver van driverguide ook een configuratie-hulpmiddel erbij gekregen hebt van je draadloze netwerkkaart, dan zou je daarmee als het goed is alles moeten kunnen instellen (=een zgn. (Connection) Profile maken). Je hebt dan niet specifiek die Service Packs nodig.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie.
Heb uiteindelijk die mini pci adapter eruit gehaald.
Bleek van het merk Ambit te zijn.
Samen met het typenummer heb ik de correcte driver kunnen vinden.
Blijkt toch een hp driver te zijn.
Heb mailtje gestuurd naar Hp om de correcte drivers bij de correcte type notebooks te plaatsen.
Mijn probleem is dus opgelost.
Bedankt iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan