WLAN drivers voor Toshiba SP4600 / WIN2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

SP4600

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Net geregistreerd, want na avonden puzzelen kom ik er niet meer uit. En waar kan ik het dan beter vragen dan hier :rolleyes:

Ik heb op het werk een oude laptop gered van een enkele reis naar de contanier. Hij doet het prima, maar was te oud geworden.
Het is een Toshiba SatelitePro 4600, met windows 2000. Er zit een originele WLAN kaart in maar die krijg ik niet aan de praat. De eerste melding was dat er geen drivers waren geïnstalleerd, die heb ik dus van de Toshiba-site afgehaald, maar na het installeren daarvan komt in plaats van de eerdere melding staat er nu dat het apparaat niet juist in geconfigureerd (Code 1) . Drivers weer verwijderd, de WLAN-kaart softwarematig afgekoppeld en laptop weer opnieuw opgestart. Melding en wizzard nieuwe hardware worden gestart want hij ziet de kaart wel. Na het doorlopen van de wizzard komt de (letterlijke) melding: "Het INF bestand of de apparaatgegevensset of -element komt niet overeen met de opgegeven installatieklasse", en deze melding volgt ook iedere keer als ik het stuurprogramma opnieuw installeer. En toen wist ik het niet meer. . . . . . . :(

Wie kan mij opweg helpen om de WLAN kaart in de lucht te krijgen, bij voorbaat dank :thumb:
Groet,
Erik

Laatst bewerkt:
Da's een snelle reactie, thanks !!
Het is een Toshiba Wireless LAN mini PCI card, de drivers (en volgens mij ook de producent) Lucent technologies
Groet,
Erik

:o
nog even de lijst bij apparaatbeheer gecheckt,stond ook een vraagteken bij de ethernetcontroller. Ook hier de drivers van geïnstalleerd en nu pakt hij ook de WLAN kaart.
Nu maar eens kijken of ik een verbinding kan gaan maken. Is daar nog software voor nodig ?
Groeten,
Erik

Ik krijg mijn draadloos netwerk dus niet aan de gang. Als ik bij "netwerk en inbelverbindingen" kijk dan staat de LAN verbinding er wel, maar met een rood kruisje erbij. Als ik op rechtermuisknop druk is ie wel ingeschakeld (kan namelijk alleen kiezen voor uitschakelen)
Op de driver-site van Toshiba aan het snuffelen geweest. Voor NT kennen ze nog een WLAN enabler, maar die pakt mijn WIN2000 dus niet.
Ook van de driver site nog een patch gehaald voor een mogelijk probleem van van de WLAN kaart met 2000SP3 (mijn versie is SP4) en even gedraaid maar dat boodt ook geen oplossing.

Ook nog even in de BIOS gekeken, maar daar kan ik niks terug vinden over de WLAN kaart.

Kan iemand mij opweg helpen please ? Hoe krijg ik mijn draadloos netwerk aan de gang. . .

Groeten,
Erik

ik heb ook dit probleem gehad met mijn extreem oude toshiba ;) (s1800-100) er zat ook een standaard toshiba draadloos netwerk kaart bij.

Wat bij mij het geval was: mijn WLAN kaartje kon alleen als beveiliging WEP begrijpen. En mijn netwerk was met WPA beveiligt, dus hier kon het kaartje niet meer overweg. Ik heb toen maar een nieuwe sitecom mimo XR gekocht (die kan ongeveer elk netwerk aan, kost wel wat...)

Heeft je draadloos netwerk wel op andere computers gewerkt?

EDIT

er schoot me nog even iets te binnen, zitten er soms computers met OS windows XP in je netwerk?

Misschien dat die dan conflicteren? Of kan je helemaal geen contact maken met je netwerk? (netwerk is dus niet hetzelfde als internet ;) )

Laatst bewerkt:
Misschien een domme opmerking, maar bij mijn vroegere toshiba stond er een hardwarematige schakelaar aan de zijkant om mijn draadloze ontvanger in te schakelen... Misschien dat het helpt...

Grtn,

Ik krijg mijn draadloos netwerk dus niet aan de gang. Als ik bij "netwerk en inbelverbindingen" kijk dan staat de LAN verbinding er wel, maar met een rood kruisje erbij. Als ik op rechtermuisknop druk is ie wel ingeschakeld (kan namelijk alleen kiezen voor uitschakelen)
Op de driver-site van Toshiba aan het snuffelen geweest. Voor NT kennen ze nog een WLAN enabler, maar die pakt mijn WIN2000 dus niet.
Ook van de driver site nog een patch gehaald voor een mogelijk probleem van van de WLAN kaart met 2000SP3 (mijn versie is SP4) en even gedraaid maar dat boodt ook geen oplossing.

Ook nog even in de BIOS gekeken, maar daar kan ik niks terug vinden over de WLAN kaart.

Kan iemand mij opweg helpen please ? Hoe krijg ik mijn draadloos netwerk aan de gang. . .

Groeten,
Erik

Je hebt voor 2000 het volledige software-pakket nodig. Dus de driver en utitity.

Wat voor codes/typenummers staan er exactop de WLAN-adapter?

Allemaal bedankt voor jullie reacties :thumb:
* Er zit idd een schakelaar op de zijkant voor hardwarematig in- en uitschakelen, deze staat op aan;
* Ik heb een Sweex router, deze staat ingeschakel op WEP beveiliging;
* Ik heb idd een XP desktop waaraan de router hangt, daarmee heb ik hem ook geconfigureerd, misschien komt daar een conflict van.

Heb dus zojuist even een andere (lege) harddisk in de laptop gestoken en daar XP op geïnstalleerd. En nu werkt alles als een speer. Zonder dat ik aan het instellen van het netwerk was toegekomen gaf XP al aan dat er een draadloos netwerk beschikbaar was. Niks geen extra drivers installeren of andere instellingen doen :D

Dit berichtje stuur ik nu vanaf de laptop, dus het werkt nu prima.
Allemaal bedankt voor het meedenken,
Groeten,
Erik

XP heeft zelf dus de juiste driver aan boord.

Nogmaals; voor win2000 heb je het hele pakket nodig, dus de driver en de utility.

Oké, duidelijk.
De drivers had ik van de genoemde site afgehaald,alleen de utility die er opstaat is alleen voor NT. Voor andere versies biedt Toshiba geen utility aan helaas.
Gelukkig ben ik er met XP nu ook uit.
Bedankt en de groeten,
Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan