WLAN kaart testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Goedenmorgen!
Ik bezit een Medion laptop, waarvan naar het schijnt de ingebouwde Wireless LAN kaart niet meer functioneert, hoewel hij aangeschakeld staat en ingeschakeld is. Het is een
CREATIX CTX712 Wireless LAN Card
Draadloze verbinding lukt niet meer sinds mijn zoon er op werkte Maar ik denk toch dat het ding niet echt kapot is. Wel gaan internetverbindingen goed met een ethernetkabel (natuurlijk)
Hoe kan ik die kaart onafahankelijk (van internet) testen?
Zou ik op éen of andere manier bijvoorbeeld kunnen zien of het ding nog staling uitzendt naar of ontvangt van de modem? Of is dit waanzin?
Het moet toch op een of andere manier mogelijk zijn om te constateren of de kaart nog gevoelig is?
Wie heeft een idee?

krijgt de kaart een ipadres automatisch en ik zou gewoon de netwerk kaart opnieuw installeren. Is het vista? Dan zou ik IPv6 uitschakelen en kijken of je nog wel andere netwerkpunten ziet. Zoek je draadloze verbinding met de bijgeleverde software van de kaart of van windows zelf? Ik raad eens aan om de windows te proberen maar dan moet je wel even bijgeleverde software van de pc af halen.

antwoord op suggestie Helpdeskje

Helpdeskje, dank voor de suggestie! Ik zal het uitproberen zodra ik weer thuis ben en het resultaat melden. OK?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan