Wlan, meedere locaties connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben182

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo iedereen,

Ik had geen idee waar ik deze vraag onder moest plaasten.

Ik heb een notebookmet wlan functie, maar ik vroeg mij af of ik niet met meerdere internet verbindingen tegelijk konwerken. Die van ons bijvoorbeeld en die van de buren (is niet beveilig hoor, dus het is nog we legit :P)

Als het kan, welk programma is hier dan voor geschikt en heeft het uberhaupt wel nut?

Alvast bedankt!
Ruben :D

Nee het is niet mogelijk om met meerdere netwerken tegelijk verbonden te zijn.
Een draadloze netwerkkaart kan net zoals een normale netwerkkaart maximaal 1 verbinding tegelijkertijd aan.

overigens omdat de buren die van hun niet beveiligd hebben zegt niet dat het legaal is dat jij daar gebruik van mag maken, als hun tuindeur openstaat mag je ook nog niet zomaar naar binnen.
Een goede buur zou even vertellen dat iedereen op hun connectie/netwerk kan.

Het gebruik maken internet van iemand anders, danwel beveiligd of niet beveiligd is strafbaar.

@ Nick Readts, dank je! :D

@ the other thing:
OH gosh, hahaha, ik heb de buren zelf gevraagd en ja ik heb er toestemming voor... so happy now :P? ze hebben m openstaan omdat ze internet veel gebruiken voor business use en met verschillende apparaten (daarmee bedoelende, ook apparaten van collegas etc)willen inloggen zonder veel moeite :)

anyways, fijne kerstdagen! :D

Maar beveiligd is het net zo makkelijk om internet te delen.
Dan moet jij zorgen dat je bestanden ect beveiligd zijn anders is jouw computer een open poort voor iedereen die op dat netwerk kunnen komen (zo'n beetje de hele straat dus)

Je kunt wel een tweede draadloze verbinding aanmaken en dan kun je dus kiezen welk netwerk je gebruikt, die je niet gebruikt is het even rechtermuis klik en uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan