WLAN netwerkje met meerdere accesspoints

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo56

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Op een frans landhuis met minicamping wil ik een draadloos netwerk aanleggen met wlan + bekabeld op de begane grond en op de bovenverdieping hetzelfde.

Ik heb een paar senao 3220 AP's maar de vraag is: zet ik achter het ADSL modem een router of een switch?

Naar de bovenverdieping wil ik een UTP kabel leggen (als het kan) met ook hier een router of switch???

en anders een van de senao's instellen als client en daarachter weer een normale ASUS wlan-router die ik nog heb liggen.

Voor het buitengebeuren komt er een UTP kabel naar een Senao met buitenantenne.

Voor velen zal het een simpele vraag zijn, maar ik heb nog niet zoveel ervaring met Wlan

Hoi,

Ben jij niet degene die - onder een andere naam - ook al een vergelijkbare vraag had?
Vraag: wat voor ADSL-modem heb je (had jij niet een Orange livebox?)
Als je alleen een modem hebt, komt 'daarachter' altijd eerst een router.
Een router is feitelijk het apparaat dat twee of meer netwerken aan elkaar knoopt.
In jou geval dus (minimaal) je WAN en je (W-)lLAN.
Dus wat je ook doet, altijd eerst je router .... tenzij jij degene bent die geen modem, maar een modem/router van Orange hebt. Want dan héb je al een router.

Wlan met meerdere AP's

Hoi,

Ben jij niet degene die - onder een andere naam - ook al een vergelijkbare vraag had?
Vraag: wat voor ADSL-modem heb je (had jij niet een Orange livebox?)
Als je alleen een modem hebt, komt 'daarachter' altijd eerst een router.
Een router is feitelijk het apparaat dat twee of meer netwerken aan elkaar knoopt.
In jou geval dus (minimaal) je WAN en je (W-)lLAN.
Dus wat je ook doet, altijd eerst je router .... tenzij jij degene bent die geen modem, maar een modem/router van Orange hebt. Want dan héb je al een router.

Dank voor je snelle reactie, Teun.