WLAN niet herkend maar werkt wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Heb net Vista Home Premium draaien op een nieuwe laptop. Icoontje netwerkbeheer geeft aan dat er een uitstekende verbinding is. Icoontje Wireless geeft aan dat er geen netwerken aanwezig zijn: rood kruisje erdoor. (rechtermuisklik hierop geeft ook aan dat WLAN niet beschikbaar is: grijze kleur). De laptop werkt alleen wel wireless! Ik kan gewoon het net op via een router etc. Heb ik iets misschien niet goed ingesteld? Heb wel gezien dat een en ander net effe anders werkt dan onder XP :confused:

knopje

Als die verkeerd staat zou hij het draadloos helemaal niet moeten doen volgens mij?

Ja, alle draadloze buurtjes staan in het lijstje. Dit zie ik alleen niet terug in het netwerkbeheer van Vista maar wel bij LAN-verbinding?

je kan dus wel online via een lan-kabel aan je laptop geschakeld? of heb ik dat mis?

Welk merk en type laptop heb je?

Nee, ik zit met m'n laptop draadloos op Internet, niet via een LAN-kabel.
Dat is het hem juist: de draadloze verbinding werkt 100%, alleen volgens de software van Vista zijn er geen draadloze netwerken herkend. Het Wireless-icoontje is inmiddels ook verdwenen van mn werkbalk, alleen het icoontje van netwerkbeheer staat er nog.....

Laptop: Acer Aspire 5520, Vista Home Premium. Weet zo niet welke netwerkkaart of wirelesskaart er in zit (zit nu op mn werk:D)

Opgelost

Heb een andere firewall geïnstalleerd en het probleem is verholpen. Ik had eerst Comodo Pro maar dat bleef zeuren en vragen. Schijnbaar heb ik hier dus ook iets bevestigd of niet bevestigd voor draadloos internetten. Vreemd dat het desondanks wel werkte?
Afijn, heb nu dus een ander firewall (PC Tools) en alles werkt weer naar behoren.

goed dat je het zelf gevonden hebt :P :thumb:

die firewalls... jah:D
dat doet er mij wel aan denken dat ik ook eens zou moeten verandering gaan zoeken ipv de firewall van windows als die zelf nog zou aanstaan :confused::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan