wlan pcmia kaart met externe antenne aanbod

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
ben een beetje aan het rond kijken maar kan geen goed overzicht vinden van de wlan pcmia kaarten met externe antenne die er op de markt zijn.

op tweakers,net staan vele kaarten, maar er staat niet duidelijk bij of het met externe antenne is of niet.

zag de senao 2511cd ergens staan.maar zijn bijna nergens te koop in nederland. zag ook weer ergens dat 200mw verboden is in nederland...ook las ik weer iets over 11 en 13 kanalen, dat een kaart uit amerika het dus niet altijd doet in nederland. wil niet iets kopen en dat hij het niet doet.

weet iemand een aantal merken en types van wireless netwerk kaarten voor in de laptop waar ik een externe antenne op kan aansluiten? zou graag het bereik van mijn wireless op de laptop een stuk willen verbeteren, heb een oude laptop en 10 meter heeft hij al moeite mee.

als je het bereik van je wireless wilt verbeteren is een range extender meer een uitkomst denk ik. een range extender vergroot het bereik en stuurt het signaal door van je draadloze router naar je laptop. je router moet wel WDS (wireless distribution system) ondersteunen.

er zijn ook grotere antennes te koop voor je router. Ik weet niet of je hier veel mee opschiet qua bereik. deze zijn ook wel prijzig.

200mW mag inderdaad niet in nederland. het is wettelijk bepaald dat WiFi signaal niet sterker mag zijn dan 100mW

maar ikzelf heb ook een redelijk oude laptop en die heeft geen problemen met wireless. denk dat die problemen dus niet echt te maken hebben met de leeftijd van de laptop, eerder met de staat/kwaliteit van je huidige adapter of router

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan