wlan problemen met Acer neet management.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerquin

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Hallo, ben al een aantal dagen bezig om draadloos internet te krijgen met een acer aspire 5315. En maakt het nog niet wat voor een model dat het is maar wat voor een eigen vervelende software acer gebruikt, betreft nl. enet management. Met de Windows Vista Wlan vindt ie alle draadloos routeren wel in de buurt en ik kan er gewoon mee connecten maar dan komt dat fijn enet er achter aan huppelen vindt de routeer wel connect en verbreekt de verbinding gelijk weer. Dit is allemaal begonnen na een fabrieks systeem herstel van Vista. Hiervoor heeft dit geen probleem opgeleverd en deed het gewoon. Wie o wie kan mijn het verlossende antwoord geven, alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kiest óf de Windows manier of de eNet manier van verbinden.
In eNet kun je zgn. verbindingsprofielen aanmaken, die alle instellingen bevatten van de draadloze netwerken waar je mee (wilt) verbind(en).

Schakel eens de WLAN autoconfig service uit (zet die op Uitgeschakeld en stop ook de service), en ga kijken of je puur via eNet een werkende draadloze verbinding kunt maken (incl. het opslaan van een verbindingsprofiel waar de juiste instellingen voor verbinding instaan)?
Zie voor hoe de WLAN autoconfig service te beheren: hier

We horen wel wat eruit gekomen is.

Tijs.

Helaas, het was te proberen. Heb zowel geprobeerd de Wlan uit te zetten krijg je helemaal niets meer en zet je enet uit connect de laptop wel maar krijg je geen internet. maar wel bedankt voor de informatie.

Ik snap het niet bij een kennis die heeft een g-router en alleen een wpa beveiliging en geen wpa 2 daar doet ie het wel. snap er niets meer van.

Ik heb er (zo van hieruit) ook geen idee (meer) bij. Hopelijk reageert er nog iemand met wat tips.
Zelf heb ik nooit problemen gehad met laptops om (via eNet) contact te maken.

Tijs.

jammer maar toch bedankt voor het meedenken. Ikzelf heb toch al de nodige laptops hersteld en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik hoop ook dat er nog mensen zijn die voor mij de oplossing heeft.

Het vreemde is dat hij connect en 3 sec later gooit ie 'm er weer uit.

Andere mogelijkheid: eNet deïnstalleren en gebruik maken van de verbindingen-utility die door de WLAN chip-fabrikant geleverd is.
Echter, er is een probleem, dus moet jij aan de bak:
Welke WLAN adapter zit erin? Een Intel, een Atheros of een Broadcom?
Ander alternatief is om eNet te deïnstalleren en via Wlan Autoconfig de verbinding te maken.

Tijs.

Ik heb voorlopig een oplossing gevonden, wel niet de beste maar het werkt. Heb gewoon een usb netwerkadapter aan gesloten. Het werkt! Krijg nu sterk het idee dat het een hardware foutje is misschien dat de netwerkkaart defect is. Maar voorlopig doet ie het.

Dan blijft het (naast een technisch probleem) ook mogelijk dat de driver niet goed is, dus dat je met een update van de driver van het ingebouwde apparaat het probleem kan oplossen (zie o.a. mijn vorige posting).

Heb je in eNet voor die USB netwerkadapter een verbindingsprofiel ingesteld? En nu werkt het daarmee?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan