Wlan problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geraldb

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Hallo,

Mijn laptop (acer 1640Z) heeft ongeveer elke vijf minuten geen verbinding met het draadloze internet. Ik heb de driver van de wlan-kaart in de computer al ge-update, dit zonder resultaat.
Ik zit niet op een te lange afstand van de router af, zo'n 10 meter. Ook op verschillende afstanden had geen effect. Ik heb de driver nu gedowngrade, ook dit zonder resultaat.
Hoe kan het dat het internet af en toe stagneert en hoe ik dit vervelende gebeuren kan stoppen?

Met vriendelijke groet,

Gerald Bes

Wordt je misschien door een ander netwerk gestoort? Probeer eens van kanaal te veranderen, gebruikelijk zijn 1, 6, of 11.

Sorry vergeten te melden,
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, ook dit werkte niet. De snelheid zakt langzamerhand weg en het signaal valt dan 'opeens' weg.

onze acer heeft daar soms ook last van... Nadat ik veel heb gedownload of als ik langdurig (met meerdere pc's) game. Als tijdelijke oplossing heb ik een 54g usb-ontvanger van Netgear. Meestal doet hij het na een dagje uitstaan wel weer.

''verdwijnt'' het signaal steeds, of gaat hij opnieuw identifieren(ip-adres ophalen)?
Heb je er met andere apparaten ook last van? Maak je met meerdere tegelijk gebruik van de router?

Hij haalt telkens zijn ip-adres op. Naast de laptop zitten er nog twee computers (met draad verbonden) aan de router. Ik werk met een acces-point. Ik heb het met een draadloze router geprobeerd, ook dit mocht niet baten. Met andere apparaten heb ik er geen last van, maar deze zijn dus met kabel verbonden.

Zet eens het WLAN op de laptop uit en gebruik hem via een draadje. Ik verwacht, dat die dan goed zal werken. Indien het zo is moeten wij verder het WLAN onderzoeken.

Maar nu eerst het draadje gebruiken. (Zo een LAN kabel kan makkelijk 30m lang zijn...:thumb:

Draad werkt gewoon. Zijn er geen bepaalde 'vinkjes' in xp die ik om zou moeten zetten?

Mvg

Hij haalt telkens zijn ip-adres op. Naast de laptop zitten er nog twee computers (met draad verbonden) aan de router. Ik werk met een acces-point. Ik heb het met een draadloze router geprobeerd, ook dit mocht niet baten. Met andere apparaten heb ik er geen last van, maar deze zijn dus met kabel verbonden.
Vernieuwd je laptop om de 5 minuten het IP adres?

Hoe zit alles aangesloten: dus van het modem gaat het naar de router en vandaar na de access point. Indien zich nu het probleem met een draadje vanaf de router niet voordoet, zou ik in de configuratie van de AP kijken. Waarom werkte de draadloze router niet?:thumb:

Beste!

Sorry voor de late reactie! Ik had geen e-mail binnen gekregen, dus had niet verwacht dat er een reactie was.
Voor mij goed nieuws: ik heb in de energy-instellingen aangepast, dit met succes!

Op dit onderwerp kan dus een slotje!

Bedankt,

Geen slotje maar gewoon in je eerste bericht op opgelost zetten !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan