WLAN snelheid daalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie70

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn wlan apparaat. De snelheid daalt namelijk naarmate het 10 minuten ofzo gebruikt wordt naar 100 kb/s max. Wanneer ik het via adapterinstellingen op windows 7 het apparaat uitschakel en weer inschakel is het weer normaal op 1.3 mb/s maar gaat over een zeer korte periode weer terug naar 100 kb/s.

Weet iemand waardoor dit gebeurt en evt een oplossing?

groetjes

heb je het toestel al gereset?
dns adressen ingevoerd op het wlan apparaat dit doet alles wat sneller werekn
utp kabel nog in orde?
pc instelling nog ok (ipconfig/all renwew)

heb je het toestel al gereset?
dns adressen ingevoerd op het wlan apparaat dit doet alles wat sneller werekn
utp kabel nog in orde?
pc instelling nog ok (ipconfig/all renwew)

Wanneer ik het reset gaat het over naar normale snelheid (1.3 mb/s) maar over circa 10 minuten valt het weer terug naar 100kb/s max.
Ipconfig renew ook gebropeerd maar heeft het zelfde effect als wanneer ik het reset.

Ik heb twee computers in huis, waarvan een gewoon continu op normale snelheid internet heeft.

Laatst bewerkt:
ik zou die computer dan eens controleren op updates en anders is er nog een mogleijk heid die pc een static ip adres toe te wijzen voor de wifi
he

ik zal morgen je wel nog wat verder helpen maar voor vandaag zit het erop hoor :)

Het is wel raar dat alleen deze computer er last van heeft en de andere niet. Ze gebruiken allebei andere dongles.

Hoe wijs ik een computer een statische ip adres toe?

Bedankt voor de hulp :)

wij windows 7 wijz je een staticip op volgende manier toe netwerk centrum openen
adapter instellingen wijzigen Lan-verbinding ->eigenschappen->internet protocl versie 4 (TCP/Ipv4)->eignschappen->Het volgende ipadres geburkern
dan geef je gevens in zoals
192.168.1.112
255.255.255.0
192.168.1.1
-----
bij dns voer je dns gegvens in van je host

De snelheid lijkt nu normaal te zijn. Ik vertel het wel als de snelheid alsnog daalt.

Bedankt! :D

Het daalt nog steeds naar 100 kb/s :(

heb je nog een andere alternatief Alain?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan