WLAN USB PCI kaart verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven-w

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
104
Hallo allemaal,

Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen een USB wireless lan "netwerkkaart" en een PCI wireless lan netwerkkaart? De USB-varianten zijn vaak een stuk goedkoper dan de PCI versies. Hoe is dit verschil te verklaren? Wat kan ik het best gebruiken voor een desktop PC? (er zit ongeveer 1 muur tussen het accesspoint en de Desktop PC.

Alvast bedankt,

Steven-w
 
De pci kaart moet je in je computer inbouwen, de usb kun je gewoon in je usb poort pluggen. Een muur ertussen is wel te doen, het is alleen belangrijk dat er geen magnetische velden of veel ijzerwerk tussen je ap en je pc staan.

(kan zijn dat ik het fout heb maar dan horen we dat wel ;))
 
Allereerst bedankt voor je reactie. :thumb: Ik weet het verschil tussen PCI en USB wel, mijn vraag is echter hoe het prijsverschil te verklaren is. Is het bereik slechter van die USB-dingetjes o.i.d.?

Bedankt alvast,

Steven-w
 
Sorry, heb je vraag verkeerd begrepen..

met mijn usb-adapter heb ik een bereik wat continu tegen de 100% zit dus lijkt me niet dat daar verschil ligt (of ik moet geluk hebben).
maar toen ik ongeveer een maand geleden mijn usb adapter kocht was de prijs hetzelfde als van de pci kaart (allebei sweex). vreemd dat dat bij jou wel het geval is maar ik zou het vragen aan de verkoper, hij/zij kan het je ongetwijfeld uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan