WLAN verbinding valt weg na verplaatsen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caterpillar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Beste lezers,

Na uren spitten op het WWW kom ik niet uit mijn probleem. Als ik mijn Laptop (HP Pavilion) opstart heb ik draadloosverbinding, geen probleem valt niet uit of niks. Maar als ik het idee krijg om 'm mee naar beneden te nemen en op de bank verder te gaan internetten dan ben ik 9 v/d 10 x mijn verbinding kwijt en staat er een rood kruis door mijn signaalsterkte en kan geen ��n netwerk meer selecteren. Hij meld gewoon dat er geen netwerken in de buurt zijn. Kortom, ik moet opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen. Dit werkt behoorlijk om mijn zenuwen kan ik jullie vertellen...:mad:

De laptop gaat verder niet in slaapstand/hibernation of iets dergelijks. De problemen hebben zich voor gedaan toen ik Windows Vista erop had i.c.m. een Linksys router en nu (in m'n eigen huis) met Windows 7 i.c.m. een Sitecom-router. Dus ik kan er ook geen verband in vinden, ben bang dat het aan de laptop ligt??

Alvast mijn dank!

Roel

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Neem aan dat je als je naar beneden loopt op accu draait en als je beneden of boven bent op het lichtnet als dat het geval is misschien schakelt de energie besparing ook de netwerk kaart uit .Zit zomaar even mee te denken hoor

Modag bedankt voor je reactie!

Dat is 1 van de dingen die ik ook al heb proberen uit te sluiten, maar het gebeurd ook gewoon als ie aan het lichtnet hangt.

Roel

Dit is meer een workaround dan een oplossing, maar misschien helpt het:
Wat je kunt doen is vóórdat je de laptop verplaatst de draadloze verbinding uit te zetten. Dat kan (op laptops) meestal op 2 manieren:
a. Start Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmtm.msc (of maak een snelkoppeling op je bureaublad met die devmgmt.msc opdrachtregel en dubbelklik erop). Open de Netwerkadapters sectie, rechtsklik op de draadloze netwerkkaart en kies Uitschakelen.
b. [Alleen op laptops]Zet via een schuifje of toetscombinatie het draadloze gedeelte uit.

Zodra je met de laptop beneden bent, zet de draadloze adapter weer aan via de omgekeerde weg als je van hierboven gekozen hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan