wlan werkt niet meer op Medion notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

goofythefox

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Ik heb sinds kort een Medion RAM 2080 notebook met, uiteraard:mad:Vista.
Heb die eraf gegooid en XP geïnstalleerd. Drivers voor XP werden gelukkig bijgeleverd.
Alles werkt prima behalve wlan: de meegeleverde driver (winbond W89c33)wil niet installeren : "the wireless card does not be plugged in" (met, idd de taalfout :)).
(met draad werkt prima)
In hardwaremanager staat een vraagtekentje bij een netwerkcontroller.
Verwijderen, restarten en bij 'nieuwe hardware gevonden' de driver installeren werkt ook niet, Windows kan de geschikte driver niet vinden.
De wifi is hardwarematig wel aan (FN+F2) want het lampje brandt.
Ik heb me gek gezocht op net net naar een andere driver maar er is niks te vinden.
Medion levert ook alleen maar de driver die ik al heb en ze geven geen support voor XP.
Wie heeft er een idee? Ik heb toch echt geen zin om Vista weer terug :( te zetten alleen maar voor m'n wlan.....

groeten
Carla

Kijk hier (Klik op Telecharger)

Geen idee of dit dezelfde driver is als die je al geprobeerd had, maar evengoed het proberen waard.

Succes,

Tijs.

hoi!,
bedankt voor je hulp. :thumb: idd had ik die al geprobeerd en die werkt ook niet.
Ik heb wl goed nieuws: bij het doorspitten van de supportCD van Medion kwam ik een vistadriver tegen voor een Realtek 8185 wireless device.Misschien had Medion dus de verkeerde driver voor XP op de CD gezet????
OP http://www.realtek.cz/driver.php?realtek=wireless vond ik (at last) de XP driver voor dit device en ja hoor!! Die werkt wel!!!! :p:D:D 'k moest nog wel zero config weer aanzetten, die was blijkbaar uitgezet door de vorige verkeerde driver of zo (met SP2 hoort hij toch aan te staan?) maar nu werkt 't weer prima.
Toch bedankt!

Blije Carla

Dan zal het inderdaad zo zijn dat Medion de verkeerde driver erop gezet heeft, want de fabrikant-aanduiding is geheel anders.

Winbond: 1050
Realtek: 10EC

Fijn dat je het opgelost hebt! :thumb:

Graag nog even klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag (rechtsonder op de pagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan