WLM geen berichten in IN-BOX

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajongh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Windows 7 home premium. Windows Live Mail.
Sinds enige tijd komen niet alle berichten in mijn IN-Box terecht. Soms flitsen ze in een gele balk even voorbij. Daarna zijn ze voor goed verdwenen.
Soms komen ze wel in de webmail terecht. De instellingen van het account heb ik goed staan. Als voorbeeld: uw activeringsbericht van zojuist stond wèl in de webmail; niet in de WLM IN-box. Wat is er fout? Kunt u mij helpen?

Waar ik aan zou denken is óf berichtregels ingesteld in WLM die de mail (op basis van criteria) direct verwijderen óf anti-spam hulpmiddelen op je computer die zich tussen jouw WLM en je mailbox in zetten (zich gedragen als proxy) en dan je inkomende mails beoordelen op spam/ongewenstheidsgehalte en dan verwijderen.
Ook op je webmail zouden berichtregels/anti-spam actief kunnen zijn.
Malware op je computer zou evt. ook nog kunnen, alhoewel ik dat wel een ver schot is.

Nóg een mogelijkheid zou zijn dat je een POP3/SMTP mail account hebt en je mail (ook) ophaalt vanaf iPad, smartphone etc., zodat de mail wordt verwijderd vanaf de server ipv. er te blijven staan voor andere (apparaten) om dezelfde mail op te halen.

Dan is er nog de mogelijkheid dat je in de weergave-opties van Inbox je iets hebt ingesteld zodat (bijv.) gelezen berichten niet meer getoond worden (verborgen zijn, zeg maar). Ook dit is vergezocht, maar voor de compleetheid toch erbij gemeld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor uw uitvoerige reactie. De 2 laatste mogelijkheden komen niet in aanmerking.
Wat betreft de eerste alinea, ik heb een anti-malware programma (anti malwarebite) ingesteld en "alle berichten weergeven" staat ook aangevinkt.
Ik weet niet goed hoe en wat ik met de spam-opmerking moet doen. Ik heb ergens een spamknop, maar die geeft slechts aan "0 berichten gelezen en Synchroniseren en Lokaal bestand" Zou u de spamoptie a.u.b. nader willen toelichten?
Trouwens, uw bericht dat ik niet in mijn IN-box kreeg, maar wél op de webmail, zoals ik u vanmorgen berichtte, is ook daar vandaan verdwenen! Gelijk met nog een paar andere berichten. Als ik een testbericht naar mezelf stuur, en dat zijn er talloze geweest, krijg ik dat bericht gewoon in de in-box én in de mailbox....Rara....

Waar ik mee zou beginnen is je mail-synchronisatie uit te zetten in WLM en tijdelijk alleen webmail gebruiken.
Blijven daar (over lange tijd, laten we zeggen 2 weken) de mails gewoon netjes verschijnen (én ze blijven staan) dan weet je zeker dat het niet een probleem met bericht/anti-spam regels (of een ander probleem) bij de webmail is maar een probleem op je eigen computer. Natuurlijk ook regelmatig test-mails naar jezelf sturen, ter controle.

Blijkt het op je eigen computer te liggen, schakel alle software(-elementen) uit die ook maar in de verste verte invloed kunnen hebben op (de afhandeling van) je e-mail (je praat bijv. over anti malwarebite, maar ik neem aan dat je daarmee eigenlijk Malwarebyte's AntiMalware bedoelt). Kijk of het beter gaat.

Tijs.

Dnties, dank. Om te weten te komen hoe ik dat (mailsynchronisatie uitzetten) moet doen, configuratiescherm geraadpleegd. Daarvan word ik niets wijzer. Toen gegoogeld. Daar wordt steeds de link naar een smartphone e.d. gelegd. Die heb ik niet. Kun je me helpen?

Simpelste optie is om WLM helemaal niet te gebruiken tijdens de test-periode.
Ander optie is:
a. Open WLM
b. Rechtsklik op het mail-account in het linker (mappen-)venster en kies Eigenschappen
In het tabblad Algemeen, zet af: Dit account meenemen in het ontvangen van mail of synchroniseren [kan iets anders heten, maar je ziet vanzelf wel welke optie ik bedoel.]
Klik op Toepassen en dan op OK

Heb ik even uit het Engels vertaald vanaf deze link

Die optie moet later weer aangezet zodra je probleem is opgelost (of als je een oplossing die is toegepast op jouw pc wilt gaan testen). Natuurlijk weer uit als het probleem (toch) niet is opgelost terwijl het probleem op jouw computer/in WLM ligt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan