WLM werkt niet meer online (Fout 0x800CCC0D)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelztm

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Hallo,

Ik heb sinds een week een probleem met WLM, namelijk dat WLM niet meer online wil starten. Normaal als ik WLM start, gaat deze direct online en wordt m'n mail binnengehaald. Nu krijg ik de melding of ik online wil werken (tot 2x toe), en krijg vervolgens een foutmelding met de code 0x800CCC0D. Dit is van de ene op de andere dag gebeurt, zonder dat er iets bijzonders op de PC de dag ervoor is gebeurd.

Vervolgens heb ik de afgelopen dagen o.a. de volgende dingen gedaan om het weer proberen werkend te krijgen:

- Mail account opnieuw instellen
- Nieuwe mail account aanmaken en als hoofdaccount instellen, alleen werkte dat niet omdat WLM toch vastliep door blijkbaar het andere mailaccount (bij mail ophalen gebeurde er niets)
- Avast virusscan (diepe scan) uitgevoerd (geen resultaten)
- Malwarebytes' Anti Malware uitgevoerd (geen resultaten)
- CCleaner uitgevoerd (incl. temp files geleegd etc)
- WLM geprobeerd op te starten waarbij ik tijdelijk de virusscanner en de Firewall heb uitgezet
- Systeem terugzet naar een dag eerder toen WLM het nog wel deed (voordat er een automatische update van Windows werd geïnstalleerd)

Dit alles heeft geen enkele invloed gehad op de werking van WLM. Een klein half jaar geleden had ik hetzelfde probleem, wat toen vrij snel opgelost was door een besmette tool (gevonden met Malwarebytes' Anti Malware) te verwijderen. Ik heb nu echter geen idee meer wat ik nog kan doen... Voordat ik verder ga kijken naar een ander mailprogramma, iemand enig idee hoe ik het probleem met WLM kan oplossen?

Die fout betekend toch dat er 1 of meer poorten niet gebruikt kunnen worden door WLM.
Je firewall had je al een keer uitgeschakeld. Heb je het al eens geprobeerd met Avast uit?

Ja, ik heb het geprobeerd met beide programma's uitgeschakeld, maar helaas bleef de foutmelding. De vorige keer toen ik het probleem had was het over nadat ik spyware had verwijderd, maar de PC is nu helemaal schoon, dus dat is het (nu) niet waarschijnlijk...

Kennelijk heb je alles gedaan waar ik ook aan zou denken.
Last resort is dus al je mail e.d. veilig stellen, WLM volledig verwijderen en opnieuw installeren.

En zoals het uit het niets niet meer werkte van de ene op de andere dag, zo is het nu andersom: uit het niets werkt het ineens weer na precies een week.... Ik snap er werkelijk niks van, maar het belangrijkste is dat het weer werkt :-).

Toevallig email contact gehad met Hary Potter? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan