WLM wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdowner

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
als ik WLM probeer op te starten
dan krijg ik steeds een blauw scherm met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
en dit is de technische informatie: *** stop: 0x00000050 (0xFFFFFFFC, 0x00000001, 0x00489EE8, 0x00000000)

ik heb msn al opnieuw geïnstalleerd
en ik heb in de veilige modus ook al geprobeerd msn op te starten, maar dat is ook niet gelukt
verder heb ik ook al verder gezocht op internet

kunnen jullie mij helpen??

p.s. ik gebruik windows xp

Ik ben bang dat je geheugen corrupt of kapot of niet goed in het bankje zit (ik hoop het laatste anders moet je nieuw geheugen kopen) als dit de gehele foutmelding was: Bug Check 0x50 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA of iets in die strekking.
Als je meerdere geheugenbankjes hebt kun je ze er 1 voor 1 uithalen en kijken of als de foutmelding nog steeds plaatsvind.

ik heb gedaan wat je zei maar ik krijg nog steeds die melding :(
dus ik denk niet dat het aan mijn geheugen ligt.
ik krijg die melding alleen maar bij Windows Live Messenger en niet bij ander programma's die meer geheugen vereisten

Iemand nog een idee?? :confused:

Een idee heb ik wel ,en kan op het internet geen duidelijke aanwijzing van de oorzaak vinden.
En zou als ik jou was eens goed naar een virus/rootkit gaan zoeken.

De melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA is een gevolg.
Stop: 0x00000050 is de stop melding en wat tussen de haakjes staat kan per systeem verschillen.
Meschien dat het je helpt als je zelf weer op het internet gaat zoeken.

Het vreemde is dat het alleen gebeurd door windows live messenger op te starten alsof je daardoor een conflickt krijgt met een iets anders wat niet op je pc hoord en denk dan aan een rootkit/virus.

Ik heb een virusscan gedaan (met NOD32 4.2),
en er zijn geen virussen gevonden

ik heb ook verder gezocht op internet maar niemand heeft hetzelfde probleem als mij

help mij verder asjeblieft

Laatst bewerkt:
Kan het proberen, en zoveel mogelijk info kan helpen.
Zoals je verteld lijkt het net of het van de ene op de andere moment gebeurd, maar als je geheugen niet plotseling van ouderdom of slijtage is overleden dan moet er iets zijn gebeurd.
Heb je iets aan het systeem veranderd het zij hardware ,drivers ,software geinstalleerd wat dan ook.
Als je naar systeemwerkset gaat en sysinfo staat er iets bij wat je opvalt, (en deze kan intresant zijn) boven aan in die balk staat ergens Dr. Watson staat daar iets aangegeven.

Download dit programma'tje en zet alles wat er staat uit en start je pc opnieuw en kijk eens of het weer gebeurd.
http://www.nirsoft.net/utils/what_run_in_startup.html

Meschien dat we zo achter kunnen komen wat het veroorzaakt.

ik heb windows er opnieuw opgezet
en nu doet hij het weer

in ieder geval bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan