WMA - datum bestanden gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Vraag over Windows Media Player (v10):

Iedere keer wanneer ik een bestand afspeel via deze player wordt, wanneer je in Explorer kijkt, de datum van "laatst gewijzigd op" veranderd in het moment dat ik het bestand het laatst afgespeeld heb.

Dat is behoorlijk irritant wanneer je bijvoorbeeld sorteert op datum (laatste wijziging), want dan krijg je dus ook hele "oude" bestanden te zien bij de meest recente wijzigingen, alleen omdat je ze toevallig hebt afgespeeld.

Ik bewerk graag deze bestanden en ik wil ze dan ook kunnen sorteren op de datum waarop de bestanden voor het laatst (door mij!) opgeslagen zijn, en niet wanneer ze het laatst afgespeel zijn via WMA.

Is er een manier om te voorkomen dat WMA een afgespeeld bestand iedere keer markeert als "gewijzigd"?

Bedankt

Al begrijp ik geen snars van wat er bij jouw gebeurd:confused:
Maar is beslist te veranderen, zelf gebruik ik ook media player 10 en +/- 25 gb muziek opgeslagen waarvan ik een deel regelmatig bewerk en maak zelfs mijn eigen mixjes met Djdecks.. Dat wat jij allemaal opnoemt heb ik nog nooit gezien in me eigen player en of in explorer..

Kan je eens wat duidelijker beschrijven wat nu allemaal gebeurd en wat eigenlijk de bedoeling is??

Of bedoel je soms de optie opslaan van "Laatst gebruikte bestanden" in explorer??? (die lastige functie gebruik ik namelijk niet)
:)

P.S.

Snap het al :D, jij gebruikt pictogrammen schikken op "gewijzigd". Afspelen is een wijziging en die slaat ie opnieuw op..
Dus moet je het schikken van de pictogrammen veranderen op "naam"bijvoorbeeld..
Of gewijzigd aanhouden en automatisch schikken uitvinken..
:thumb:

Laatst bewerkt:
Beste Erial-C

Ik heb hetzelfde probleem. De mediabibliotheek van de Media Player is gekoppeld aan een map (bijvoorbeeld E:\Mp3's) en past dan bij elke keer dat je wat afspeelt de 'gewijzigd op' datum aan. Erg vervelend, maar helaas heb ik er zelf ook nog geen oplossing voor.
Zodra ik het weet laat ik het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan