WMF-patch microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Hallo,

Ik kreeg net een berichtje, dat er (toch eerder) een patch gereed is van Microsoft.
Alleen voor de versies van Windows 2000 en recenter; voor de versie, die ik heb (Windows 98 SE) is dit dus niet nodig. Er is een uitleg op de website van microsoft, maar die begrijp ik niet en de angst/wantrouwen is er bij mij wel een beetje, dat Microsoft misschien niet de moeite en tijd wilt nemen om de oude(re) versies van windows mee te nemen in deze patch.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Weet iemand hier meer van of kan mij dit uitleggen om al dan niet terecht nog een beetje ongerust te zijn ?
:confused:

Laatst bewerkt:
Microsofts patch is alleen bedoeld voor nieuwere versies van Windows. Gebruikers van Windows 98 en Windows Millenium Edition hoeven vooralsnog geen maatregelen te nemen. Weliswaar is de Windows Meta File-bibliotheek in die Windows-varianten ook niet foutvrij, maar de fout is daar veel moeilijker te misbruiken; er zijn dan ook nog geen varianten van op het WMF-lek gebaseerde virussen gevonden die het lek in de oudere Windows-varianten kunnen misbruiken, aldus Microsoft.
Bron.

En ook:
Gebruikers van oudere Windows-versies, zoals Windows 98(SE) en Millenium, krijgen geen patch: voor oudere versies brengt Microsoft alleen patches voor kritieke lekken. Aldus Microsoft: het lek is weliswaar aanwezig in Windows 98(SE) en Millenium, maar er is geen aanval gesignaleerd die voldoende ernstige gevolgen zou hebben. Voor Windows XP, 2000 en 2003 merkt Microsoft het lek wel aan als 'kritiek'.
Bron. Kennelijk niet echt urgent voor oudere versies. :)

Was even aan het verzamelen van info maar Masera heeft het antwoord al gegeven. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan