WMP 11 wil niet meer rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo mensen,

Een korte vraag. Ik heb een CD gekocht en wil daarvan een nummer rippen. Ik plaats hem in de externe diskdriver en druk vervolgens op rippen in wmp. Vervolgens krijg ik een foutmelding met: 'Kan het bestand niet afspelen, branden, rippen of synchroniseren omdat een vereiste audiocodec niet op de computer is geïnstalleerd.'

Hoe kan ik dit verhelpen?

De helpdesk van Microsoft kon mij niet helpen.

Heb ik al gedaan. Tevens staat K-Lite Codec PAck al op mijn laptop geïnstalleerd.

Kun je Windows Verkenner openen en kijken wat voor soort bestanden (.mp3, .wmv) op de cd staan?

Dit is nieuw voor mij. Dit zijn CD nummers met als extensie .CDA

EDIT: Na het zoeken op .CDA naar MP3 te converten ben ik gestuit op deze topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/106496-CDA-bestanden

Ik ga proberen met CDex van Sourceforge de .CDA naar MP3 te converten. Ik geef aan wanneer dit gelukt is en of het gelukt is.

Bedankt voor de tip, wist niet dat ik zo achter de extensies kon komen van CD nummers.

Laatst bewerkt:
Het zijn dus .CDA bestanden met een audio codec ffdshow Audio Codec. Deze heb ik alleen wel op mijn laptop te staan. Kijk ik bij ondersteunde codecs, dan staat CDA er dus niet bij. Als die er bij staat dan ist probleem opgelost.

gemeen van die codec.
die codec ken ik wel.
je kunt in ieder geval wel proberen om de cda bestanden om te zetten naar mp3.
http://media.io/ hier kan dat
dan selecteer je elk bestand appart.

Daarmee lukt het niet om van een CDA een MP3 te maken.

Ik zoek wel even, dit moet ook niet het moeilijkste zijn lijkt mij.

Met de CDex van Sourceforge werkt dit prima! Wel jammer dat de informatie die in het CDA bestand zit (Artiest, jaartal, Album etc.) niet wordt overgezet. Dit ligt waarschijnlijk aan het CDA bestand wat ook maar een link is in principe. Nu moet ik alles handmatig overzetten. Gelukkig zijn het maar 10 CD's met elk nog 2 CD's en 20 nummers. Zucht.:love:

Erg bedankt dierenstudio!

Als je weet hoe ik die informatie kan krijgen die in het .CDA bestand zit versleuteld zou het helemaal mooi zijn.

kun je er met rechtermuisknop op klikken (het .cda'tje) en op eigenschappen de spullen zien staan?

Daar staat niks. Alleen wanneer ik WMP open, komt er te staan welk nummer het is en van welke artiest. Beetje vreemd waar deze .CDA bestanden hun informatie dan vandaan halen..

waarschijnlijk staat het diep in het bestand.
zou het niet weten hoe dat dan moet.
stel dan anders een nieuwe vraag en sluit deze :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan