WMP en quicktime

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik heb een probleem met WMP 10 en met quicktime. De muziek die ik afspeel hapert. De muziek draaid verder, maar ik hoor geen geluid. Alle muziek heb ik overgezet vanaf een andere computer.
Ik heb meerdere dingen geprobeert. Het gaat dan om de volgende dingen:
- Al mijn muziek opnieuw gedownload. Ik dacht dat het overzetten fout was gegaan.
- Muziek geconverteerd naar een hogere kwaliteit.
- Muziek afspelen zonder andere programma's aan.
- Prioriteit van het WMP proces verhoogd (dit heb ik niet geprobeert bij quicktime omdat het bij WMP ook niet hielp).

Ik ben een beetje door mijn ideeën heen. Misschien dat jullie nog een oplossing hebben

Ik heb het geïnstalleerd, maar wat is de bedoeling dat ervan? Moet ik er iets mee doen? begrijp er niks van.

Ik ben ook nog even aan het testen geweest.
Na het testen ben ik het probleem alleen maar raarder (bestaat dit woord wel) gaan vinden.
Ik ben muziek gaan afspelen en ik heb de recorder van windows aangezet. Het resultaat:
Op het opgenomen stukje was geen hapering te herkennen terwijl die in WMP duidelijk te horen was :confused:

Neen, het is gewoon dat het aan een codec kan liggen.
Bij welke extensies heb je het?

James:)

Ik heb het bij *.wma, *.mp3, *.wav zoiezo. Dit zijn extenties waar ik muziek van heb dus daar weet ik het van. Ik heb ondertussen ook de nieuwste drivers geïnstalleerd van mijn geluidskaart. Geen resultaat.

Ik heb het probleem ook bij radio via het internet.
Het is voor zover ik weet alleen bij films, want als ik een spel aan het spelen ben zitten er geen haperingen in het geluid.

Zou je even in apparaatbeheer willen kijken?
Bij de audiocodecs even rechtsklikken en eigenschappen nemen.
apparaatbeheer-Audiocodecs.gif

Staat er bij het tabblad eigenschappen iets speciaals?
Of extreem weinig?
Audiocodecs-eig.gif

(herhaal dit even voor videocodecs)

James:)

Beste rve123,

Klinkt misschien raar, maar waarom verwijder je WMP10 gewoon niet, je PC Rebooten, en WMP10 opnieuw installeren, heel misschien dat je probleem dan wel verholpen is, ("misschien heb je dit al wel gedaan"),

anders download je WinAMP gewoon om te testen als ie daar wel/niet hetzelfde probleem weergeeft, althans kwa geluid in dit geval,

dan weet je in iedergeval dat het niet aan je geluidskaart ligt.

Wens je veel succes,,,,

Ik heb even een lijstje gemaakt met codecs. Zie bijlage.

Aan opnieuw installeren had ik ook gedacht, maar het probleem is ook aanwezig bij quicktime.

attachment.php

Bijlagen

• codecs.jpg
    codecs.jpg
    36,6 KB · Weergaven: 165
Dit is een voorbeeld van het welbekende typfoutje:o. Het gaat om muziek. Ik kijk nooit films op mijn computer.

Heb geloof ik gewoon mijn dag niet. ik heb ook een probleem met msn.

Geplaatst door rve123
Ik heb een probleem met WMP 10 en met quicktime. De muziek die ik afspeel hapert. De muziek draaid verder, maar ik hoor geen geluid. Alle muziek heb ik overgezet vanaf een andere computer.
Ik heb meerdere dingen geprobeert. Het gaat dan om de volgende dingen:
- Al mijn muziek opnieuw gedownload. Ik dacht dat het overzetten fout was gegaan.
- Muziek geconverteerd naar een hogere kwaliteit.
- Muziek afspelen zonder andere programma's aan.
- Prioriteit van het WMP proces verhoogd (dit heb ik niet geprobeert bij quicktime omdat het bij WMP ook niet hielp).

Ik ben een beetje door mijn ideeën heen. Misschien dat jullie nog een oplossing hebben

WMP 10 is vrij zwaar.. Kan je PC het goed aan? (XP)

Wanneer je de visualiaties uitschakelt werkt het dan wel?

Andere media spelers (behalve QT), werken die wel goed?

Zie -->systeem<-- voor het overzicht van mijn computer. Ik heb ook Creative MediaSource player geprobeert (deze stond al op mijn computer toen ik deze kocht), maar die hapert ook:confused:

Ik heb even een videoclip gedownload en dat ging wel.

Het probleem is verholpen:)

Ik heb een soundblaster met een berg instellingen. Ik kon de instellingen resseten en dat heb ik toen gedaan. Daarna was het probleem weg:confused:

Ik ga zometeen nog even "spelen" met de instellingen van mijn geluid, omdat ik nu maximaal op 1/3 van mijn geluid draai:(

Ik heb nog één vraagje:
Hoe kan het zo zijn dat toen ik mijn computer kocht het geluid al niet goed werkte zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd?
Nu reset ik ze en alles werkt:confused:

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

EDIT: IK draai nu op 90% van mijn volume en dat gaat goed. Zodra ik hoger ga krijg ik haperingen:confused:

Laatst bewerkt:
tjah, ik heb ook zojuist een nieuwe pc moeten formatteren omdat het internet soms niet ging en ik vaak blauwe schermen kreeg al van het begin, na herinstallatie was dit alemaal verholpen:D soms vraag ik me af hoe die mannen daar hun windows installeren:confused: allemaal rap rap zker

De blauwe schermen heb ik in het begin ook gehad, maar deze zijn toen vanzelf verdwenen.

Voor mijn geluid heb ik het idee dat het aan de geluidskaart ligt, maar het werkt nu en als ik helemaal geen geluid meer heb kijk ik wel weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan