WMP hapert, maar ook.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle722

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Berichten
29
Hallo daar allemaal,
ben net nieuw hier maar heb al wel wat forumervaring.

Sinds een week of twee doet het geluid van mijn laptop zo vreemd.
Er komt wel geluid uit maar het hapert. Alsof ie iets aan het downloaden is, wat natuurlijk niet zo is, maar hij doet het ook wanneer ik hem uitzet.
Normaal hoor je een vloeiend geluid, maar nu echt met kraken erin en hakken en stoten. Hij doet het bij elke geluidsbron, ITunes, WMP. Hij doet het niet constant, maar is wel heel hinderlijk. Heeft ie nooit eerder gedaan.

Waar kan dit aanliggen?
Heb Windows XP Home eropstaan.
Moet trouwens nog wel defragmenteren en scannen voor virussen.
Maar ik dacht ik zet dit vraagje er vast op voor het geval dit allemaal niet mag baten.

Kijk uit naar jullie reactie.
MVG,
Sonja.
 
Laatst bewerkt:
het zou aan je drivers kunnen liggen, wellicht eens googlen op 'drivers <type van je pc>' en dan kijken of er audio drivers beschikbaar zijn.

heb je nog iets gedaan waarna het geluid het opeens niet meer deed? ik doel op windows opnieuw geinstalleerd, hem laten stuiteren of een update uitgevoerd?
 
Bedoel je dat ik dan een soort van herstelpunt moet gaan zoeken?
Hoe doe ik dat, nadat ik heb gegoogled voor "drivers"?
Updates gebeurd automatisch.
Laten stuiteren niet, kan me wel herinneren dat ik een keer de klep een keer iets te hard dicht heb gedaan.
Heb ook zo'n programmaatje van Microsoft, die het probleem op gaat zoeken. Zou dat ook niet kunnen helpen?

Mvg Sonja.
 
Heb ook een keer ergens gelezen dat het evt. aan een bug zou kunnen liggen, heb de laptop ook al een tijdje niet meer gescand.
 
dat van drivers zoeken is eigenlijk alsof je een programmaatje installeert, dus googlen op drivers <laptoptype> dan kom je vaak op een site waar je drivers kunt vinden voor jouw laptop of pc (als je het typenummer van je pc even opzoekt kan ik ook wel even voor je kijken), hier zal je waarschijnlijk audio drivers bij vinden. een scan draaien met je virusscanner is natuurlijk nooit een gek idee dus probeer dat eerst maar eens, ook al betwijfel ik of het iets uit zal maken.

wat je ook nog even kan kijken is als je naar Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Geluid gaat, hoeveel apparaten je ziet onder het tabje 'afspelen', dan kan je als het er meerdere zijn op allemaal even rechtermuis klikken en kiezen voor 'testen'. misschien staat er een tussen die wel mooi geluid geeft?
 
Ik weet dat het de laptop van HP is met als naam: HP510.

Het geluid doet ie ook zo raar bij de ITunes player. Dusssssss.

Kijk uit naar je antwoord.

Alvast bedankt.

Mvg Sonja.
 
Ik zit nu niet achter mijn laptop. Zal het van het weekend wel even proberen, oké?
Alvast bedankt.
Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt.

Prettig weekend.
Gr. Sonja.
 
Heb slecht nieuws; heb de drivers opgewaardeerd, maar nog steeds hetzelfde euvel.
Verdere info:
Hoor in mijn hoofdtelefoon ook af en toe een licht kraakje/ruisje.

Mijn audioprogramma heet: Conexant AMC Audio.

Verder heb ik geprobeerd via config. scherm > Hardware/geluiden > Geluid > tab "afspelen", hoeveel apparaten staan er? Kan het niet vinden.......

Heb een screenshot gemaakt, kan ik deze naar je mailen?
Wat is je mail adres? (heb geprobeerd om je een PB testuren, maar dat kan ik helaas niet)
Als je het wil geven uiteraard.

Hoe kan ik zo'n herstelpunt "vinden"/ hoe pak ik dát aan?
 
je kan hem uploaden op www.imageshack.us en dan gewoon de link hier plaatsen, je kan een herstel punt vinden door in start 'systeemherste' in te typen (dus zonder de laatste l, als je die intypt verdwijnt hij om een of andere reden), dan komt er als het goed is een icoontje van systeemherstel tevoorschijn. daar op klikken en de stappen volgen
 
Je bedoelt voordat het systeem opstart? Of links onderin beeld wanneer de laptop opgestart is op het woordje "Start"?
Sorry dat ik zo lastig ben.
 
Dit euvel blijft nog steeds bestaan, na al het bovengenoemde handelingen.
Sorry jongens.
Iemand nog suggesties waar het aan kan liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan