WMP video's streamen naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoofdpijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Goededag heren,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie slimmeriken mij kunnen helpen. Het zit namelijk zo:

Ik heb een Sharp LC-50LE652E 3D LED-TV met aquos net+

Ik heb een aansluiting van tele2 interactieve tv met wifi modem

De tv heb ik met een kabel aangesloten op het internet en beschik over internet op de tv. apps zoals youtube en alles doen het gewoon op de tv. Het is me gelukt om filmpjes van youtube te streamen naar mijn tv..

Maar met mediaplayer wil dit niet lukken.. ik zou graag films van mijn laptop af willen spelen op de tv. Maar op een of andere manier maakt WMP12 geen verbinding met mijn tv.. Ik heb lopen kloooie met de instellingen van mijn netwerk maar het wil gewoon niet lukken.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

ohja het bezorgt mij enorm veel hoofdpijn dat moest er even bij

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Heb je twee berichten samengevoegd. Voor de volgende keer kan je de knop "bericht aanpassen" gebruiken als je iets aan je bericht wilt wijzigen of toevoegen.

Eerste vraag: Zijn de tv en je pc/laptop wel op dezelfde router in je huis aangesloten?
Indien niet, doe dat dan eerst en test opnieuw.
PS: Ik ga er wel vanuit dat jouw tv overweg kan met WMPlayer als media-server. Kijk dat goed na in de handleiding.

Verder kan het zijn dat je firewall programmatuur hebt die de verbinding blokkeert. Dus zet (als je met bovenstaande er nog niet bent) eens alle firewall programmatuur uit op je pc, voorlopig, en probeer het daarna opnieuw.

Tijs.

Ps, volgens mij kan je het bestand direct streamen naar je tv zonder tussenkomst van wmp.
Zorg dat in je netwerkinstellingen de media gedeeld kunnen worden in je eigen netwerk.
Als de pc je tv ziet in je netwerk en je tv het bestandsformaat ondersteund, kan je middels je verkenner dat bestand rechtstreeks delen met je tv zonder tussenkomst van een mediaplayer.

het wil maar niet lukken.. ik heb firewall uitgeschakeld maar dat hielp niet.. in de handleiding is nergens te lezen of de tv WMP ondersteund en via verkenner lukt het al helemaal niet

met trots kan ik jullietjes mededelen dat mijn hoofdpijn verholpen is!

http://www.youtube.com/watch?v=_VJobBbKL2k

voor de gene met het zelfde probleem kunnen het bovenstaande filmpje bekijken dan moet het lukken.. het is wel voor de ps3 maar als je de stappen volgt dan lukt het ook met de tv

en firewall lekker uitschakelen! weet niet of dit wel verstandig is maar hij doet het in ieder geval

Inderdaad, groot respect voor de maker van deze instructie-video op Youtube. Was elke instructie-video maar van deze kwaliteit. :rolleyes:

Goede vondst van je, en mooi dat je probleem is opgelost.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan