WMP weigert streams af te spelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichCapich

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Hallo helpers!

Ik heb me toch iets irritants en ik heb het al vaker meegemaakt en ook toen kwam ik er totaal niet uit. Het volgende:

Ik gebruik gewoon Windows Media Player (nu 12 in Win7, maar had het probleem vroeger ook al in XP en Vista!)), maar zodra ik een stream op bijv. UitzendingGemist.nl wil bekijken, of gewoon een radiostream wil afspelen, dan stopt de player meteen en krijg ook vaak de melding dat de codec niet goed is, of de protocol fout is.

Ik heb van alles geprobeerd om het op te lossen o.a.:
- K-lite codecpack FULL geïnstaleerd
- WMP herinstaleren
- Alle extentie-verwijzingen naar standaard laten zetten
- Caches en Cookies gewist

Maar nu het leuke! Behalve dat het gewerkt heeft vroeger, heb ik net ook een nieuwe gebruikers-account gemaakt en daarin eens UitzendingGemist.nl gestart EN een radiostream gestart. En wat denk je? DIE WERKEN DAN GEWOON WEL!!

Het zou moeten werken in mijn eigen account. Dus er staat iets verkeerd ingesteld, lijkt mij! Overigens werken alle bestanden wel die op mijn PC staan. Ook die van WMV.

Volgens mij ontstaat dit, zodra ik Nero8 installeer. Is dit wellicht bekend?

Ik hoop dat iemand de oplossing hiervoor weet, want ik ben echt radeloos!

Alvast bedankt voor alle ideeën!

Gevonden!!

Jammer dat ik niet een antwoord van iemand heb gehad hierover. MAAR ik kwam ineens de oplossing tegen na enrom veel zoeken...!

In Win7 (en Vista?) moet je naar de volgende map gaan:
'C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Local\Microsoft\Windows Media'

Daarin zit een map met de naam '12.0'. Deze moet je (terwijl WMP afgesloten is!) even herbenoemen naar bijv. '12.0.old' en daarna weer WMP opstarten en toen werke het weer! :thumb:

Het werkt eventueel ook bij oudere versies van WMP en Windows XP. Dan is het pad naar de map zoiets als:
'C:\Documents and Settings\GEBRUIKERSNAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media'
De map daarin heeft dan de 'xx.o'-nummer van die WMP-versie (bijv. WMP10 = 10.0).

Wellicht dat iemand anders hiermee gebaad is.

Ik ga EINDELIJK weer lekker streamen over het net... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan