WMP ziet niet alle mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Fixit.png
Bieb.png

Hallo allemaal,

mijn moeder heeft een Samsung laptop met Windows 7 SP 1. In de Muziek Bibliotheek zijn 2 mappen opgenomen: de muziekmap op de D: schijf en de map Mijn Muziek, op C->gebruikers.

Als we Windows Media Player openen, ziet hij vreemd genoeg maar een deel van de mappen. Er staan in totaal minimaal 20 mappen in de bibliotheek, maar hij ziet er maar een stuk of 6.

We hebben via Fixit geprobeerd om het programma opnieuw in te stellen, maar dit heeft niet geholpen. Ook geeft hij daarbij aan dat het herstellen van de bibliotheken niet is gelukt, zie afbeeldingen.

Weet iemand hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij alle mappen weer herkent? Opvallend is dat hij op dit moment bijna alleen de mappen ziet die we vandaag hebben gedownload en nog een paar oudere. De rest kom niet in de bibliotheek.

Je kan zeggen "gebruik een andere player", maar dat kan niet in combinatie met het Bose Systeem dat hier staat.

Alvast bedankt!

Groetjes
Georgette

Laatst bewerkt:
Beste srpchulp, dank je wel voor je reactie. De link die je stuurt leidt naar een vraag. De link bij het antwoord op die vraag werkt echter niet.
Wel heb ik al getracht om WMP te resetten zeg maar. Als ik dat heb gedaan, kom ik opnieuw "voor het eerst" in WMP en moet ik een paar instellingsvragen beantwoorden. Dit werkt echter ook niet.

En Royonix, die had ik ook gezien. Alleen hij ziet de mappen dus niet. Het enige dat ik kan doen is 1 voor 1 de liedjes toevoegen aan de afspeellijst en dan vervolgens de afspeellijst opslaan. Dat zijn honderden nummers dus dat is geen optie. Ik wil graag dat hij gewoon alle mappen ziet die in Windows Verkenner in mijn Bibliotheek Muziek zitten. Snap je wat ik bedoel? Bij muziek klik ik op 'alles' maar dan ziet hij maar een paar mappen.

:d Ik moet je helaas vertellen dat je verkeerd hebt en dat je link helemaal niet goed nagelezen hebt of gevolgd :D
Je kan wel map met muziek aan je WMP bibliotheek toevoegen en mee doen wat je maar wil ( alles zien/ afspelen en beheren dus enz.. ) ALS jij WMP opent in Bibliotheek modus en op ( zo is link opgeschreven ook ! ! ) dan moet je volgende doen :

KLIK ->> Organiseren/ Bibliotheken beheren / en op bijv. muziek.
ALS je klikt vanzelf zie vervolgens ook wat je doen dan moet, een muziek-map zoals jij zei aan bibliotheek toevoegen dus ..:D ( kijk screenshot ! ) ..

ScreenShot019.jpg

Laatst bewerkt:
Zoals je op het eerste plaatje kunt zien dat ik heb toegevoegd, staan de betreffende muziekmappen reeds in de bibliotheek. Zowel de mappen op de D schijf, als die op de C schijf heb ik eraan toegevoegd. Ook via de link die jij hebt gestuurd in WMP. Ik heb de laptop niet hier, maar ik kan je verzekeren dat ik ze gisteravond wel 10x heb gewist en weer toe heb gevoegd en opnieuw heb laten zoeken. Hij blijft maar een klein deel zien helaas.

Sorry voor de link die geen oplossing bood.

Goed, het herinstalleren van WMP gaat als volgt.

Ga naar "Programma's en onderdelen"In het Configuratiescherm en daar dan in links boven de rubriek "Windows-onderdelen in- of uitschakelen"(of type Windows-onderdelen" in in het zoekveld van windows.

Dat geeft een menuscherm/overzicht van de windows onderdelen waaronder de WMP (onderdeel van Mediaonderdelen)
Haal het vinkje weg bij WMP en druk op Toepassen/ok
Wacht tot alles is verwijderd en herstart de PC.
Ga nu weer naar hetzelfde Windows onderdelen overzicht en zet nu het vinkje weer aan bij WPM en druk op Toepassen/OK
Nu zal WPM opnieuw geinstalleerd worden.

:o Sorryy ( bij mij ook :o ) zonder dat ik naar boven ga jouw screenshot kijken, heb meteen met antwoord begonnen :o

Volg maar nu gewoon die mooie tip van srpchulp :thumb: en WMP herinstalleren zal moeten lukken ...

En volgens mij daar bij jou is WMP geen versie 12 toch ?? :(

15mk8rp.jpg
11s1biv.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan