WMV Streams in WMP11

Status
Niet open voor verdere reacties.

hydraulix

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Sinds het installeren van WinAmp kan ik in ene niet meer online streams bekijken.
Als ik een stream probeer te openen krijg ik de melding dat ik slechts het WMV bestand op kan slaan en meer niet. Daar heb je dan ook nog niets aan want dat is een onafspeelbaar WMV bestand.

Heeft er iemand een tip hoe ik het weer terug naar normaal kan brengen in Windows Media Player ??!?

Grtz

Jesper

misschien lukt het als je bij "programma toegang en instellingen" van windows WMP instelt als standaard media player.

bij mij staat in het startmenu het linkje en anders staat het onder "alle programma's" en dan helemaal bovenaan.

Ga in WMP via Extra naar Opties en dan het tabblad Bestandstypen. Selecteer ze allemaal. Misschien helpt het.
Edit: voor de volledigheid: ga in Winamp via Options, Voorkeuren (Preferences) naar Bestandstypes (Files) en deselecteer WMV (en wat je nog meer door WMP wil laten openen).

Laatst bewerkt:
Klik rechts in de bovenste balk van WMP11, of druk op Alt.

NB: je kunt ook als je rechtsklikt in het submenu kiezen voor "Klassieke menu's weergeven".

Edit: toen ik vanmiddag op je link klikte kreeg ik een: "website onbereikbaar" bericht. Nu kwam ik wel "door" en nadat ik op "breedband" had geklikt, opende WMP11 en begon het programma.

Laatst bewerkt:
Beetje vreemd misschien maar bij mij bestaat het hele tabblad bestandstypen niet in WMP11......heb wel weer me menu's terug !! Bedankt :D !!

Ook nog even geprobeerd op breedband te klikken maar krijg hetzelfde idee weer :'( !

Ik val je misscien wel zwaar op je dak, maar lees deze WMP11-handleiding even door. Een aantal Opties staan ongeveer halverwege. Kom je er dan wel uit?

Laatst bewerkt:
Deze optie is niet meer beschikbaar bij Vista. Net zoals bij internetopties ook niet meer te kiezen is wat je standaardprogramma's zijn. Je kan het nog wel bij Standaardprogramma's> Standaardprogramma's instellen wijzigen (staat bij Alle programma's). Daar kan je voor alle Windows-programma's je instellingen wijzigen. Dan kom je op ongeveer hetzelfde uit als het tabblad Bestandstypen bij WMP11 op Windows XP.

Laatst bewerkt:
Je kunt sowieso via mapopties zaken regelen.
Maar ik heb nog wel een optie bestandstypen in WMP11 op XP, en bij Vista is 'ie verdwenen.
Ik vraag me serieus af waarom?

Ik kan via startmenu wel alle bestanden toewijzen aan programma's
Daar staat alles gewoon goed. ASF en WMV door WMP 11.
Niets is meer geassocieerd met WinAmp en dan nog steeds hetzelfde probleem.

Het programma moet gewoon starten en niet gaan downloaden :evil: wat een ellende weer :shocked:

Dat is niet alleen bij WMP zo, Vista heeft alle programma- en bestandsinstellingen naar 1 locatie verplaatsd. (Standaardprogramma's). Zo zijn er ook functies als standaard e-mail programma en browser niet meer terug te vinden bij Windows Mail en Internet Explorer. Ook bij mapopties heb je de extensielijst niet meer. Automatisch afspelen staat er ook bij, niet meer bij de eigenschappen van de drive. Ik ben er wel een voorstander van. Is wel duidelijker zo.

Kun je in WMP11 nog wel bij het tabblad Netwerk? Kijk dan na of de juiste vinkjes zijn geplaatst, welke dat zijn wijst zich vanzelf. (Allemaal.)

Laatst bewerkt:
Tja.. Of het makkelijker is?
Vroeger was er geen sprake van OF-OF maar van EN-EN.. En dit leverde relatief weinig problemen op dus ik vond het juist wel makelijker (als het programma bv. zelf dingen vroeg cq zaken controleerde).

Overigens heb ik de optie gevonden. Het is wel een stuk minder uitgebreid dan bij mapopties..
Er zit wel een toevoeging bij die ik kan waarderen.

Laatst bewerkt:
Alle vinkjes staan er ook gewoon.

Is er een mogelijkheid om WMP eraf te knikkeren en hem er weer opnieuw op te zetten en dan maar te hopen dat ie het dan wel weer gaat doen ?!!

Anders een ander programma misschien voor internet-streams ?!

Iedereen tot zover uiteraard bedankt voor alle reacties....waardeer het zeer !!

Laatst bewerkt:
:thumb: inderdaad heel goed programma!

Ik heb nu eindelijk een goede URL te pakken :

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/stream....20080107.asf?start=0:0:1613.8&end=0:0:2109.2

Als ik deze in die nieuwe player handmatig open dan werkt ie !! :thumb: Als ik deze in WMP 11 handmatig open dan doet ie het ook :shocked:

Als ik echter via de site op de stream klik dan krijg ik dat de pagina niet beschikbaar is....
Beide programma's werken dus wel alleen kan ik ze niet rechtstreeks openen....:shocked:

Waar kan dat nou weer aan liggen dan ?!?!

Waar kan dat nou weer aan liggen dan ?!?!
Ik kan je niet verder helpen. Op m'n PC heb ik al een paar jaar XP, op m'n laptop Vista, maar daar ben ik in de week dat ik hem heb nog niet echt in thuis. :o

Misschien zit er in Vista een Beveiligingscentrum waarin je kunt in- of uitschakelen dat er streaming rechtstreeks je PC in mag? (Je ziet, ik ben aan het gissen...)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite in ieder geval !!
Ik blijf het een vaag verhaal vinden allemaal...de ene dag doet ie het wel en nu in ene niet meer. Ik heb nu in ieder geval een proggie waarmee ik het wel kan kijken als ik dat wil dus dan maar met een omweg !!!

Nogmaals bedankt allemaal :thumb: en tot een volgende keer !!!

Grtz

:shocked: Jesper :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan