WMWare (Server) op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hi,

Ik heb m'n primair besturingssysteem XP vervangen door een cleane installatie van Windows Vista Ultimate. Alle programma's moet ik nu dus ook opnieuw installeren.

Voor simulaties maak ik vaak gebruik van WMWare (server). Dit draaide op XP voortreffelijk. Nu met Vista als basis-besturingssystemm heb ik netwerkproblemen met m'n Virutele Machines. Ik geraak niet buiten m'n PC. Een lokaal netwerk opzetten tussen twee Virtuele Machines lukt voortreffelijk. Ook tot m'n host heb ik nog toegang. Ik kan 'pingen' tot de netwerkkaart van m'n host, en daar stopt het. Andere toestellen (zoals m'n router) kan ik niet benaderen. Geen internet dus op m'n virtuele machines ..

Firewall's al allemaal uitgezet (virtueel en op host). Iemand nog ideeën ? Of is het een bekend fenomeen dat VMWare niet draait op Vista als host ? Virtual PC 2007 doet het wél. Maar die ondersteund nog steeds geen USB ...

Bon,

Effe zitten verder testen en proberen. Als ik VMWare instel op "NAT", dan krijg ik wel verbinding met het internet vanuit m'n virtuele machine. So far, so good !

Alleen zit m'n virtuele machine dan in een compleet andere range, en gebruikt ie m'n eigen NIC als gateway. Concreet heb ik dan vanaf andere PC's in m'n netwerk geen toegang tot m'n virtuele machine ...

Laatst bewerkt:
Half opgelost !

Hi,

Een collega van me had precies hetzelfde voor op z'n laptop. (Ik heb in de kantlijn vergeten vermelden dat het ook om m'n laptop ging). Blijkbaar doet het fenomeen zich enkel voor met de Wifi-kaart, en niet met het bedrade netwerk.

Heb er dus ook even een kabel bijgehaald, en draait prima ! :thumb:

Maar koppig als ik ben :p , zou ik het toch ook graag zien draaien in combinatie met de Wifi. Het zal dus wel aan Vista liggen, want op hetzelfde toestel draaide onder XP alles wel over de Wifi ...

Oplossingen blijven dus nog welkom !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan