WOL commando

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik heb een leuk progje dat me in staat stelt een pc in mijn netwerk aan te zetten via WOL. Het is een DOS programma dan ik moet starten via Start/Uitvoeren/CMD dan wol.exe + macadress invoeren. En het werkt! Maarrrrr, ik wil graag dat ik een soort snelkoppeling op het buroblad heb wat eerst dat progje wol.exe opstart, dan het juiste macadress "invult" en de opdracht uitvoert. Wie weet hoe ik dat kan doen? Batchbestand wellicht?

Maak een bestandje waarvan de naam eindigd op '.bat' (zonder aanhalingstekens), bijv: wol.bat
Open het met bijv notepad/kladblok en typ daar:
wol.exe 7A790518ACF8
Dat laatste moet je uiteraard veranderen door het juiste mac-adres.
Zorg dat wol.exe in dezelfde map staat als wol.bat en je hoeft alleen nog maar wol.bat te starten.

VageGast, het werkt precies zoals je schrijft! Ik kan nu op mijn werk via Internet mijn "hoofd-pc" benaderen via mstsc en zodra ik daar verbinding mee heb kan ik het wol.bat bestand activeren. Als dan de tweede pc (met crosscable aan de hoofd-pc aangesloten) is opgestart kan ik via mstsc op de hoofd-pc de tweede pc overnemen. Klinkt omslachtig, maar het werkt wel. De tweede pc wil ik trouwens niet direct op mijn router aangesloten hebben omdat er o.a. geen antivirussoftware op staat. Het is een pc die ik gebruik om mp3's te draaien met Virtual DJ wanneer ik op feesten sta. Deze pc is trouwens in een Gamma-koffer ingebouwd. Bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan