WOL probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
1.450
Hoi,

Ik heb een vreemd probleem. Ik gebruik Wake-On-Lan om computers op te starten binnen mijn netwerkje. Bij 2 pc's werkt dat probleemloos. Ook vanaf internet. Maar als de derde pc (192.168.1.101) een Magic Packet ontvangt, start ie niet op maar krijgt de netwerkkaart plotseling het ip-adres van mijn router (192.168.1.1) die op zijn beurt vervolgens alleen met een reset weer aan de praat te krijgen is. Iemand enig idee hoe dat kan?
 
Stomme vraag maar die pc heeft die functie wel aan boord?? En zo ja staat het aan?? En hoe zit het met dat ip, is dat een vast ip op de pc?? En hoe zit het met de DNS naam in de router voor die pc, welk ip adres staat daarbij??
 
Geplaatst door jjw
Stomme vraag maar die pc heeft die functie wel aan boord?? En zo ja staat het aan?? En hoe zit het met dat ip, is dat een vast ip op de pc?? En hoe zit het met de DNS naam in de router voor die pc, welk ip adres staat daarbij??
Stomme vragen bestaan niet... niks vragen is pas stom
:D
Bedankt voor je reactie in elk geval.
De pc heeft de funktie aan boord en is ook ingeschakeld via het bios. De netwerkkaart heeft wel een aansluiting voor een kabeltje naar het moederbord, kabeltje zit er uiteraard ook aan maar in de driver is niks in te stellen. (Bij de andere pc's wel maar daar stond het standaard al ingeschakeld. ) Het ip is vast maar wordt door dat commando dus blijkbaar overschreven. De dns naam in de router is een goeie.. dat weet ik niet. Hoe zie ik dat? (Linksys wrt54g) Alhoewel de dns server van m'n modem aanstaat en dat is een Speedtouch 510. Daar zou het idd wel 's in kunnen zitten. Maar het gekke is: zo'n commando geef je via het MAC adres van de netwerkkaart dus niet via ip-nummer. Dus waarom verandert met dat commando het ip nummer?
Ik zal er vannacht 's goed over dromen :)
 
Erg vreemd. Om wat voor netwerkkaart gaat het? Je kunt eens proberen om de kaart in een ander slot te zetten.
 
Is inderdaad vreemd, hé? Nou begin ik iets te vermoeden: gisteren heb ik met een progje van AMD een groepscommando gegeven waarna de heleboel vast liep. Dat progje maakt gebruik van een tekstbestand waarin op verschillende regels mijn computers staan met computernaam, ip-adres en MAC adres. Op één van die regels stond mijn router met zijn goede ip-adres maar met het MAC adres van de pc. Dit hele bestand verwijderd en opnieuw laten aanmaken. Maar het is net of die router denkt: ja doei, daar komt weer zo'n magisch pakket, dat ken ik nou wel; wegwezen hier..

Nou ga ik vanavond die kaart (gewoon Realtec ding) in een ander slot zetten. Bedankt voor de suggestie Hangmat :thumb: Als dat niet werkt probeer ik een andere kaart. Verder ga ik 's kijken of die router misschien het MAC adres van de netwerkkaart heeft "aangenomen". Dat laatste lijkt me sterk maar je weet maar nooit.
 
Ik heb zojuist de kaart in een ander slot gezet. en WOL werkt!! Heb geen flauw idee waarom nu ineens wel maar het belangrijkste is dat ik die pc op afstand kan aanzetten.

Gerard is blij :)

Dank jullie wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan