WOL wake on lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

I you 2

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hallo iedereen,

WOL(wake on LAN) is manier om je computer aan te krijgen met niks meer dan je telefoon (als deze slim genoeg is) je hebt alleen verbinding met het internet nodig en je computers NIC moet gewoon aan blijven maar nu komt de vraag... namelijk welke software is er beschikbaar(freeware a.u.b.) wil graag een lijstje maken want soms wil ik mijn thuis computer van afstand overnemen maar dit kan alleen als het daadwerkelijk aanstaat(dus moet dan weer helemaal terug om aan te zetten:confused:)

BTW dit is mijn eerste post:D

Hallo,

Ik weet niet of het werkt vanaf je telefoon, normaal moet je in het netwerk zitten om het een en ander te kunnen (wat ik wel werkend heb gezien is het opafstand over nemen van de router en vanuit daar de pc aan schoppen)

Maar misschien heb je iets aan deze oude treath op tweakers (eerste hit in google)

ik denk dat dit is wat je bedoelt maar ik heb het nog niet geheel voor je door gelezen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weet niet of het werkt vanaf je telefoon, normaal moet je in het netwerk zitten om het een en ander te kunnen (wat ik wel werkend heb gezien is het opafstand over nemen van de router en vanuit daar de pc aan schoppen)

Maar misschien heb je iets aan deze oude treath op tweakers (eerste hit in google)

ik denk dat dit is wat je bedoelt maar ik heb het nog niet geheel voor je door gelezen

Bedankt voor je snelle reactie! ik weet dat dit via mijn mobiel kan en ik weet ook dat je niet perse in het zelfde netwerk hoeft te zitten(je vult een mac en ip adress in) ik heb dit soort software vaker gezien alleen was het dan betaald( richting €35,-) ik vroeg me af of er freeware voor was die ik op mijn mobiel kon plaatse anders moet ik toch de betaalde software nemen:eek:

Wanneer ik beide topics door lees dan denk ik dat zolang je router het aan kan je gratis gebruik van WOL kan maken, maar dit kan ik niet garanderen

Wanneer ik beide topics door lees dan denk ik dat zolang je router het aan kan je gratis gebruik van WOL kan maken, maar dit kan ik niet garanderen

Nu alleen nog het software pakket zien te vinden waarvan freeware niet zo makelijk te vinden is:p

btw je router moet gwn een verbinding van buiten af accepteren (poort open maken ofzo ik zou niet weten waarom daarbij extra kosten kunnen komen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan