bamisalami
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 dec 2008
Ik zou graag dat de server een aantal pc's op een bepaald tijdstip laat opstarten.
Dus even gegoogled.
WOL Wake on Lan.
Bios staat goed.
Bij windows XP netwerkadapter staat alles goed.
PC uitgezet.
Script laten lopen (Ultrajones Software - UltraWOL (Wake On LAN ActiveX Control))
PC start op.
Fijn het werkt dacht ik.
Schedule task gemaakt en nog een keer getest, jawel pc start op.
Dus naar huis volgende ochtend PC is niet opgestart. Script nog een keer uitgevoerd.
PC start niet op.
Dus pc maar handmatig aangezet.
's middag PC utigezet en nog eens getest jawel PC start op.
Om de een of andere reden start de PC enkel op binnen een bepaalde tijd.
Dus het programma FUSHION WOL gedownload.
PC start op (ook de volgende ochtend) helaas heeft deze geen commandline dus heb ik niets aan.
Dus even gegoogled en Fushio Wol zend een Magic packet, dus daar zit het verschil.
Mijn vraag is nu concreet:
Hoe laat ik mijn PC automatisch opstarten. Ik weet hoe het werkt enkel kan ik niet het juiste programma vinden.
Ik wil mijn PC elke ochtend om 8.oo laten opstarten.
Ik zie door alle gratis proggies de bomen het bos niet meer en zoek gewoon een goed werken pakket dat magic packets zend op een door mij opgegeven tijdstip.
Alvast bedankt.
Dus even gegoogled.
WOL Wake on Lan.
Bios staat goed.
Bij windows XP netwerkadapter staat alles goed.
PC uitgezet.
Script laten lopen (Ultrajones Software - UltraWOL (Wake On LAN ActiveX Control))
PC start op.
Fijn het werkt dacht ik.
Schedule task gemaakt en nog een keer getest, jawel pc start op.
Dus naar huis volgende ochtend PC is niet opgestart. Script nog een keer uitgevoerd.
PC start niet op.
Dus pc maar handmatig aangezet.
's middag PC utigezet en nog eens getest jawel PC start op.
Om de een of andere reden start de PC enkel op binnen een bepaalde tijd.
Dus het programma FUSHION WOL gedownload.
PC start op (ook de volgende ochtend) helaas heeft deze geen commandline dus heb ik niets aan.
Dus even gegoogled en Fushio Wol zend een Magic packet, dus daar zit het verschil.
Mijn vraag is nu concreet:
Hoe laat ik mijn PC automatisch opstarten. Ik weet hoe het werkt enkel kan ik niet het juiste programma vinden.
Ik wil mijn PC elke ochtend om 8.oo laten opstarten.
Ik zie door alle gratis proggies de bomen het bos niet meer en zoek gewoon een goed werken pakket dat magic packets zend op een door mij opgegeven tijdstip.
Alvast bedankt.