Wolfenstein et pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter tron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tron

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Sinds 2 dagen loopt wolfenstein ET (pro mod) na een aantal minuten volkomen vast.

(Systeem: zie systeemknop)

Ik heb mij Radeon 9800 pro al eens verwisseld door een Geforce FX5500 omdat ik dacht dat de videokaart de boosdoener zou kunnen zijn. :(

Ik heb de nieuwste drivers voor beide videokaarten gebruikt en Windows is altijd up to date (SP2 + aanvullende updates.)

Een warmteprobleem lijkt me ook uitgesloten omdat ik 3D Mark 2003 uren achter elkaar zonder problemen kan laten draaien.

Opnieuw installeren van ET heeft niets opgeleverd. :(

Ik weet echt niet meer waar ik nog verder moet zoeken..... :mad:

Iemand?

Mvg.

Lijkt de voor de hand liggende vraag me:wat heb je toenveranderd??? Je geeft wel watweinig info. Waneer loopt ET vast: tijdens het opstarten, tijdens het connecteren met een server, tijdens het spelen?
Je denktdathetje beeldkaart is, waarom? Heb je daar onlangs iets veranderd? Indien ja, dan moet je OPENGL-compatible drivers gaan afhalen opde site vande fabrikant, deze vanXP volstaan niet voor ET.

Greetz.
K.

ET

Het spel loopt alleen vast tijdens het spelen, niet in het Limbo menu etc.

Ik heb de nieuwste Catalyst driver gebruikt voor de Radeon en Forceware 66.93 voor de Geforce.

Het eerste dat je normaal gesproken doet bij problemen met spellen is het updaten van de drivers voor de videokaart.

Dat hielp dus niet, het werd zelfs erger. :(

Vervolgens heb ik de nivdia kaart erin geprikt om in ieder geval uit te sluiten dat de Radeon defect was maar ook om een eventuele fout in de ATI driver uit te sluiten.

Maar dat hielp dus ook niets.

Na enig zoeken op internet bleek dat Punkbuster de oorzaak kon zijn omdat de nieuwere ATI en Nvidia drivers problemen met PB bleken te geven.

Ik heb PB dus geupdate en dat hielp wel iets (het spel crashte nu pas na een half uur in plaats na 5 of 10 minuten) :rolleyes:

Na nog langer het internet te hebben doorzocht kwam ik op een site terecht waar meer mensen met dit probleem bleken te kampen.

Zo zouden de laatste drivers van zowel Nvidia als die Van ATI problemen opleveren met ET..

Ik heb dus een vrij oude Catalyst driver geinstalleerd en volgens mij is het probleem nu opgelost, maar of dat zo blijft zal moeten blijken.

Zo blijkt maar eens weer dat nieuwe drivers niet altijd beter zijn.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)

Ps.: ik geef deze vraag nog niet de status opgelost omdat ik dus nog niet 100% zeker weet dat het probleem nu opgelost is.

Wolfenstein ET en Punkbuster

Het probleem lijkt heel veel mensen met een Nforce3 250 moederbord te treffen (vooral indien ze geen Geforce maar een ATI videokaart gebruiken.)

Ik ben er 2 weken mee bezig geweest maar ik heb het spel nu eindelijk aan het lopen gekregen.

Na lang speuren op het internet heb ik de volgende oplossingen gevonden. (bij mij werken ze in ieder geval)

1: gebruik slechts de laatste drivers (voor ATI kaarten de Catalyst drivers vanaf 4.12) de 4.10 en 4.11 drivers geven problemen met Punkbuster

2: Schakel Smartgart uit in het ATI controlpanel.

3: Schakel Fast Writes uit in het bios van je moederbord.

4 Zet in het bios van je moederbord de AGP arparture size terug naar 32 (zo laag als je moederbord toelaat)

5: Open de game en druk op de ~ toets.

6: toets PB_sleep 500

Het is dus Punkbuster die het probleem veroorzaakt (en niet alleen in Wolfenstein ET. :evil:

Ik vind het wel opvallend dat vooral Nvidia chipsets die met een ATI videokaart zijn uitgerust de meeste problemen geven.

ik heb een en ander zelf getest en ik zag tot mijn verbazing dat een brakke Geforce FX5500 geen enkel probleem had met Wolfnestein ET. op mijn systeem.

In diverse nieuwsgroepen werd dit al geroepen maar nu ik het zelf heb ervaren verdenk ik Nvidia van een vies spelletje :evil:

Zelfs met een oude Geforce TI4200 zijn spellen als Wolfenstein Et en andere games die gebruik maken van Punkbuster gewoon op mijn Nforce3 250 te spelen.

ATI kaarten zijn blijkbaar niet welkom in een Nvdia (lees Nforce3) systeem.

Mvg.

Wolfenstein ET en Punkbuster

Het probleem lijkt heel veel mensen met een Nforce3 250 moederbord te treffen (vooral indien ze geen Geforce maar een ATI videokaart gebruiken.)

Ik ben er 2 weken mee bezig geweest maar ik heb het spel nu eindelijk aan het lopen gekregen.

Na lang speuren op het internet heb ik de volgende oplossingen gevonden. (bij mij werken ze in ieder geval)

1: gebruik slechts de laatste drivers (voor ATI kaarten de Catalyst drivers vanaf 4.12) de 4.10 en 4.11 drivers geven problemen met Punkbuster.

2: Schakel Smartgart uit in het ATI controlpanel.

3: Schakel Fast Writes uit in het bios van je moederbord.

4 Zet in het bios van je moederbord de AGP aparture size terug naar 32 (zo laag als je moederbord toelaat)

5: Open de game en druk op de ~ toets.

6: toets PB_sleep 500

Het is dus Punkbuster die het probleem veroorzaakt (en niet alleen in Wolfenstein ET. :evil:

Ik vind het wel opvallend dat vooral Nvidia chipsets die met een ATI videokaart zijn uitgerust de meeste problemen geven.

In diverse nieuwsgroepen werd dit al geroepen maar nu ik het zelf heb ervaren verdenk ik Nvidia van een vies spelletje :evil:

Slechts met een oude Geforce TI4200 zijn spellen als Wolfenstein Et en andere games die gebruik maken van Punkbuster zonder de bovengenoemde aanpassingen op mijn Nforce3 250 te spelen.

Nieuwere ATI kaarten zijn blijkbaar niet welkom in een Nvdia (lees Nforce3) systeem.

Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan