Wondows 98 wil modem niet dedecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik heb de modem geinstalleerd op de computer van mijn moeder en wil het internet op gaan, maar als ik outlook express of de internet explorer opstart dan dedecteert de computer de modem op eens niet.

Iemand enig idee?

Mijn moeder draait onder windows 98

Alleen een modem plaatsen is niet voldoende. Drivers geïnstalleerd? Juiste instellingen? Heb je überhaupt wel een inbelverbinding?

Groetjes,
Bennie

Hallo Miranda,
-In het configuratie scherm staat daar bij hardware de juiste modem ? zonder uitroepteken.

-Kijk eens bij deze computer en dan externe toegangs....
zoek daar je inbelverbinding op en kijk of hier de juiste modem aan hangt.

uuuuuuuuuuuuuuuhmmmmmmm

Kweet nie.

FF niet teveel abakadabra taal hoor, want dat kan ik niet volgen.

Ik heb hem ge-installeerd, maar hij dedecteert hem niet bij het opstarten van IE en OE. O ja, de geluidskaart ligt ook dwars, kan dat met elkaar te maken hebben?

Is het geen comport probleem?

De geluidskaart hoeft het nu niet te doen gezien er over enkele maanden toch windows SE op gaat, maar de modem is nu ff wel belangrijk.

Heb je je wel aangemeldt bij een provider?

Want je kan je modem wel geinstalleerd hebben, dr is wel meer voor nodig om op internet te komen. (zoals je natuuuuuuuuuuuurlijk zelf ook wel weet :) )

ja als je met de geluidskaart een conflikt hebt moet je een van deze kaarten in een andere slot plaatsen

Ik heb mij natuurlijk wel al aangemeld, maar bij het normaal inbellen kom ik niet verder dan het inbellen wat niet lukt omdat de modem niet gededecteerd wordt

Staat hij geïnstalleerd bij start->instellingen
->config>hardware-->systeem ?

Pc al opnieuwe opgestart?

specificatie's

Hi Miranda wat zijn de speificaties van de pc van je moeder ?

wat voor een processor ?
en wat voor een modem ?

Er zijn namelijk modems die alleen werken op een pc met een MMX processor.

Als dit het geval is dan gaat dit niet op.

Wat je kunt doen is alle overbodige hardware verwijderen. De geluidskaart bv.
Wat ik hiermee bedoel is dat je de pc laat draaien met alleen de hardware die hij nodigheeft.
Plaats alleen de modem erin.

Als de modem nu wel gezien word dan plaats je 1 voor 1 alles terug. Zo kom je vanzelf tegen met wat er een conflict is.

Als dit allemaal ok is dan moet je naar configuratiescherm gaan en dan naar systeem. Je kunt daar kijken of je modem wel gezien word. Het zal aangegeven worden als communication device.
Als dit zo is dan moet je de juiste drivers installleren voor je modem. Ziet nij hem niet danis er iets ander aan de hand.

SUC6

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan