Wondows XP loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude7

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Mijn computer/ Windows XP Prof. loopt steeds vast. Dit op uiteenlopende momenten: als ik iets wil afspelen wat ik heb gedownload met KaZaaLite, als ik iets wil printen, als ik mn mail check dmv Outlook enz. Hij reageert dan op niets meer, ook niet Ctrl Alt Del, zodat ik m echt uit moet zetten. Bij het opstarten verschijnt er steeds in beeld: 'schijfcontrole, defect in bestand Fat32' oid. Als ik deze schijfcontrole laat uitvoeren loopt ie altijd direct vast. Schijfcontrole in de Veilige Modus krijg ik niet voor elkaar.
Heeft iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Problemen lijken te zijn begonnen rond de tijd dat ik ADSL-aansluiting kreeg. Norton Antivirus gaf problemen en heb ik er nu afgehaald, evenals de Firewall.
Ik heb n PentiumIII, 512 Ram, 501 Mhz, Slot1/Socket370.

Waarschijnlijk een virus.
Want met ADSL heb je dag en nacht verbinding met het internet. En dan is een goede firewall echt nodig.

Heb al op de Symantec-site gecheckt op virussen, maar heeft niets gevonden. Housecall schiet steeds weg, dus daar heb ik niet kunnen checken. Ook het Klez-virus schijn ik toch echt niet te hebben.
Heb overigens ook niet al te lang geleden mn geheugen laten opwaarderen van 64 naar 512 ram. Zou dat ms te veel van t goede zijn?

Housecall dit keer wel gelukt. Geeft aan geen virussen te hebben gevonden. Wat nu?

Kijk eens even welk merk HD je hebt en of daar controle tooltjes voor zijn. Mocht je de laatste niet kunnen vinden meld dan even het merk, dan helpen we wel zoeken.

Groetjes,

Pieter

Hallo,

Ik vraag me af of je een hardware probleem hebt?
Als ik je klachten lees dan lijkt het toch meer op een softwareachtig probleem.
Misschien moet je eens overwegen om alles opnieuw te installeren na een format C.
Ik weet dat dit heel rigoreus is in dit stadium en mogelijk wil je eerst nog andere zaken uitproberen.
Tevens vraag ik me af hoeveel programma's je draait want XP Prof op een pent 3 500 vraagt nog al wat.
Tevens eens nakijken of idd de 512Mb wel ondersteunt wordt want het zou kunnen dat je nog steeds onder 64 draait en dan is het vastlopen vlot verklaart.
Tevens kijken naar je wisselbestand, maak dit maar eens een Gig.

Succes Sigma

Hahaha, kijk, zover reikt mijn computerkennis dus niet.

Dus:
- Kan HD PC100 Systemboard zijn? Of zegt M726MRT je meer? En wat versta je onder controle-tools?
- Waarom is XP op een Pentium III met 500Mhz veel gevraagd? Hoe kan ik nagaan of 512 ondersteund wordt? (bij Systeemgegevens wordt vermeld 512 RAM, wil dat zeggen dat het dus ondersteund wordt?).
- Waar vindt ik mn wisselbestand, en hoe maak ik dit een Gig?

Groet van een Computerkneusje ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan