Woofer gaat niet automatisch aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossiek

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Mijn sub woofer (bij een harman kardon) gaat niet automatisch aan wanneer ik de receiver aan zet. Er brand wel een groen lampje maar hij doet verder niks. Als ik dan de schakelaar even uit en weer opnieuw aan zet doet hij het wel. Heb ik misschien iets verkeerd aangesloten of weet iemand een andere oplossing?

Soms worden de speaker uitgangen met een relais geschakeld.
Het kan zijn dat deze dan versleten is en de contacten geen goed contact meer maken.
Dan doet deze het soms wel en soms niet.

Hoor je zachte tikjes in de versterker als je deze aan zet ?
Dit zijn dan de relais die aanschakelen en bij uitzetten weer uitschakelen.

Maak de versterker dan open en probeer uit te zoeken welk relais voor de subwoofer verantwoordelijk is, door hier zachtje op te tikken net zolang tot de laagspeaker het doet.

Dit relais moet dan dus vervangen worden.

Het kan ook zijn dat ie het niet doet omdat er geen sub-signaal wordt aangevoerd.
Als de Harman Kardon nu op Dolby digital of DTS staat, zal de sub het alleen doen als er een digitale optische of coaxiale verbinding loopt tussen de HK en bijv. een DVD-speler, en er in die speler ook een DVD zit met een surround signaal.

Bij mijn surround versterker kun je ook een surround-simulatie aanzetten, om stereo geluid over 6 speakers te horen. Misschien heeft de HK dat ook. Met die instelling zou de sub het wel moeten doen (mits er voldoende lage tonen in de muziek zitten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan