woonkamersysteem tot €600

• Onderwerp starter Onderwerp starter knol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

knol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Graag tips voor het samenstellen van een systeem voor in de woonkamer.

Belangrijk kenmerk is dus dat het fluisterstil wordt. Verder game ik nooit dus geen dure videokaart nodig.
Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al. Overigens ben ik niet bang zelf de componenten in elkaar te klussen.
Ik ga Linux erop draaien.

Prijsindicatie tot €600.

Ben dus op zoek naar een goeie combinatie van behuizing, voeding, koeling, moederbord, cpu, geheugen & HD.

Alvast dank!

Hoe groot moet de pc zijn? Moet het een ATX, µATX of mini-ITX moederbord zijn? Een mini-ITX sysyteem is minimaal 17x17 cm, µATX 24x24cm en ATX is iets van 30x24cm (niet helemaal zeker).

denk atx
itx systeempjes kun je niet echt stil noemen imho kleine fans = hoge toeren = geluid

Ik weet niet wat je allemaal wil zeggen, maar je hebt niet alleen mini ITX bordjes met luidruchtige fans (vaak met onboard processor). Daarnaast kan je er altijd een andere koeler opzetten, al helemaal bij moederborden zonder processor. Daar kan je bijvoorbeeld een Scythe Mugen 2 of 3 op zetten.

ik ken vrijwel geen enkele itx behuizing die een mugen 2 of 3 er in kan hebben ze zijn simpel weg te klein...
je moet rekening houden met overhangende voeding en andere componenten die veel dichter op elkaar zitten
verder lijkt het mij niet echt optimaal om voor een ingebouwde cpu op een itx bord te gaan die dingen hebben geen upgrade mogelijkheden neem aan dat de ts dat wel wilt

verder zit er gewoon veel minder materiaal tussen jouw oor en de pc dit in tegen stelling tot een degelijke desktop behuzing met foam etc.
en nogmaals de fans zijn een heel stuk kleiner en die maken hogere toeren.

Laatst bewerkt:
Alstublieft een kast met 120mm en 80mm fans.
En als de Scythe Mugen 2 te groot zou zijn, kan je altijd nog zoiets nemen...
Een HTPC staat over het algemeen verder van je vandaan dan een desktop pc, die vaak naast je staat. En ik heb eigenlijk nog nooit een desktop gezien met foam erin. Ik heb wel eens dat geluidsdempend foam gezien ergens...

Mijn pc in de woonkamer is:

hoogte 30 cm.
Diep: 40 cm.
Breed: 9,5 cm.

Maakt amper geluid, je hoort hem niet eens. Moet wel want ik ben een zeikerd wat dat betreft.

Mijn werkpc in mijn werkkamer is:

Breedte: 10.6 cm
Diepte: 10.6 cm
Hoogte: 3.7 cm

Deze hoor je ook niet, is super stil.

Ben een verwoed Linux gebruiker. Ik wilde een pb sturen, maar dat mag ik niet. Je email adres zie ik ook nergens, jammer.
(psstt....kijk eens bij vraag en aanbod.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan