Ik heb een bestand opgesteld, dat allerlei informatie uit andere bestanden (offertes) toont door middel van celverwijzingen naar andere bestanden. In een van de kolommen staat nu de objectaanduiding weergegeven, waar de offerte voor geldt. Deze objectcodering is als volgt samengesteld:
objectcode Plaatsnaam, straatnaam
Wat ik wil, is alleen de plaatsnaam in een nieuwe cel kopieren.
De moeilijkheid zit erin dat de drie onderdelen in omvang varieren:
objectcode: een getal van minimaal 6 cijfers, waar mogelijk ook punten in voor kunnen komen
Plaatsnaam: spreekt voor zich (denk ik?)
straatnaam: dit kan een enkele straat zijn, maar ook een combinatie van straten (sommige objecten, zoals winkels, grenzen aan meerdere straten). In dit onderdeel kunnen ook spaties en/of slashes zijn opgenomen.
Abusievelijk is een enkele keer na de objectcode een komma opgenomen, anders was het mogelijk geweest om de komma na de Plaatsnaam als referentiepunt te gebruiken. Het is wel altijd zo dat de plaatsnaam na de eerste en voor de tweede spatie staat. Hier moet volgens mij de oplossing gezocht worden, maar mijn kennis van functies in excel is niet zo goed, dat ik daar de oplossing voor heb. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Hier wat voorbeelden van mogelijke celinhouden:
123456 Rotterdam, Coolsingel / Weena
87654321 Amsterdam, Leidscheplein 6
112233, Gouda, Kerkstraat
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, want ik loop volledig vast!
objectcode Plaatsnaam, straatnaam
Wat ik wil, is alleen de plaatsnaam in een nieuwe cel kopieren.
De moeilijkheid zit erin dat de drie onderdelen in omvang varieren:
objectcode: een getal van minimaal 6 cijfers, waar mogelijk ook punten in voor kunnen komen
Plaatsnaam: spreekt voor zich (denk ik?)
straatnaam: dit kan een enkele straat zijn, maar ook een combinatie van straten (sommige objecten, zoals winkels, grenzen aan meerdere straten). In dit onderdeel kunnen ook spaties en/of slashes zijn opgenomen.
Abusievelijk is een enkele keer na de objectcode een komma opgenomen, anders was het mogelijk geweest om de komma na de Plaatsnaam als referentiepunt te gebruiken. Het is wel altijd zo dat de plaatsnaam na de eerste en voor de tweede spatie staat. Hier moet volgens mij de oplossing gezocht worden, maar mijn kennis van functies in excel is niet zo goed, dat ik daar de oplossing voor heb. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Hier wat voorbeelden van mogelijke celinhouden:
123456 Rotterdam, Coolsingel / Weena
87654321 Amsterdam, Leidscheplein 6
112233, Gouda, Kerkstraat
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, want ik loop volledig vast!