• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woord vinden welk in een bepaald naambeik staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobo100

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
hallo allemaal
kan iemand een formule te bedenken die als je in E6 een gedeelte van een woord invult
als antwoord in G6 de naam van van het naam bereik word ingevult
Maw het antwoord staat in dit geval in gegevens bereik INBOEDEL
vast bedankt voor de moeite

Bekijk bijlage naam bereik zoek formule.xlsx

Matrixformule in G6 (ingeven met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=INDEX(I3:K3;MAX((2*ISGETAL(VIND.SPEC(E6;I4:K6))-1)*{1\2\3}))

halloTimshel

dankje wel voor de formule ik heb geprobeerd de formule uit te breiden naar 12 kolommen
maar dat wil maar niet lukken
kan het zijn dat de formule beperking kent als er lege waarden in voor komt ?
of het aantal kolommen te veel word ?
formule nu is
=INDEX(AB1:AM1;MAX((2*ISGETAL(VIND.SPEC(E6;AB2:AM6))-1)*{1\2\3\4\5\6\7\8\9\10\11\12}))

hallo gast0660

mooie oplossing alleen krijg ik het beoogde doel niet op deze manier het gaat om de kolom kop namelijk

Ik kan geen fout ontdekken in de formule in #4.
Lege waarden in het zoekbereik zouden ook geen probleem op moeten leveren.
De zoekterm moet natuurlijk wel voorkomen in het zoekbereik. De formule is gebouwd om anders een fout terug te geven.
Heb je de formule wel afgesloten met CTRL SHIFT ENTER?

Hallo Timshel

vandaag pc weer opgestart en de formule werkt gewoon..... vraag me niet hoe het kan alt+shift+enter was gister ook gebruikt
toch nog even een vraag is het mogelijk dat de zoekfunctie bij de eerste letter van het woord begint?
voorbeeld: als ik zoek om bv cola ziet hij dus ook chocola en dat is eigenlijk niet de bedoeling
verder werkt de formule super

Code:
=INDEX(AB1:AM1;MAX((2*ISGETAL(1/(VIND.SPEC(E6;AB2:AM6)=1))-1)*TRANSPONEREN(RIJ(1:12))))
Je kunt een matrixformule herkennen aan de accolades die Excel er automatisch omheen zet als je de formule invoert met CTRL SHIFT ENTER.
Zonder accolades is het geen matrixformule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan