woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

amin0014

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
hoi,
mijn vraag is:elk keer als de windows start verschijnt een bericht dat ik moet de MICROSOFT WOORD 2002 CD platsen terwijl ik heb al woord 2000 op de pc ,en woord 2002 heb ik niet nodig...hoe kan ik dat bericht voorkomen?

Kijk een in start -> uitvoeren en type daar msconfig in. Ga naar tabblad opstarten. Kijk of daar word2002 bijstaat. Zo ja, dan vinkje weghalen. Bij de volgende start zou die melding weg moeten zijn.

En microsoft office? Staat die wel in het tabblad? Word is uiteraard een onderdeel daarvan.

Het lijkt me dat je geprobeerd hebt word2002 te installeren en de installatie niet hebt afgemaakt. Je kunt ook nog bij configuratiescherm, software kijken of je word2002 daar kunt verwijderen.

in het configuratiescherm (software) staat woord2002 en ik heb geen CD van,als ik woord2002 verdwijnen raak ik de woord kwijt..of niet?

Daar kun je word2002 verwijderen klikken. Daar zal gevraagd worden of je Word2002 zeker wil verwijderen.
Dan zeg je ja.

Word2000 staat dan als het goed is ook in dat rijtje. Daar moet je niet aankomen, alleen word2002.

woord 2000 staat niet in de lijst van mijn software

Dan durf ik niet met zekerheid te zeggen of je dit kunt verwijderen.

Ik hoop dat iemand anders meer zekerheid heeft.:)

In het tabblad 'Opstarten' bij msconfig staan alleen de programma's die bij het starten van windows <B>automatisch</B> gestart moeten worden.

Wanneer je daar een programma weghaalt, verwijder je het niet van schijf. Het enige wat je doet is het systeem vertellen dat het niet automatich moet opstarten. Door Word 2002 uit de lijst te halen verdwijnt Word niet van je schijf.

Er zitten wel programma's in het opstarten die je niet mag verwijderen, die nodig zijn voor het laten draaien van je pc. Word hoort daar niet bij, dat kun je rustig starten vanaf je bureaublad.

Heb je per ongeluk een programma uit de opstart gehaald dat je toch nodig hebt, dan kun je dat altijd weer invoegen.
Mits je weet welk programma je hebt verwijderd en waar het op schijf staat (map). Schrijf dat dus wel even op voor je het uitvinkt.

Wanneer je wél de cd-rom van Word 2000 hebt, is er geen enkel probleem alles te verwijderen. Je installeert Word dan opnieuw. Heb je deze CD-rom niet, dan zou ik inderdaad even oppassen met het verwijderen van Word 2002.

Nogmaals:

Door een programma uit de opstarttaken te verwijderen verwijder je het programma <B>niet</B> van schijf, niet van je bureaublad, niet uit je programma-menu. Voor een applicatie kan het geen kwaad. (Zelf heb ik ook noch Word, noch office in de opstart zitten, ik wil helemaal niet altijd als ik achter de pc zit office gebruiken).

Maar wat je wel verwijdert is de poging van je OS om een programma dat je niet hebt te starten, en daarmee de foutmelding.

@ rmschoof,

Als je goed leest zie je dat word 2002 niet bij msconfig->opstarten staat. En het is niet zeker dat word 2002 erop staat, de topicstarter krijgt alleen de melding over die cd. Die melding moet weg, want word 2002 staat er waarschijnlijk helemaal geeneens op.

Sorry Tanja, idd, ik gooi twee delen van de al gedane suggesties door elkaar. In het tabblad 'Installeren en verwijderen' uit Software in het configuratiescherm komt wel Word2002 voor, niet Word2000. Toch werkt Word2000, begrijp ik, dus dan moet er 'Microsoft Office 2000' in de lijst voorkomen.

Indien dat <I>niet</I> het geval is graag printscreens maken van wat er wel in het tabblad staat (diverse scrolls). Dan kunnen we wellicht vinden waar het probleem ligt.

Aangezien Word 2002 niet echt of volledig is geinstalleerd moet het m.i. toch volkomen veilig zijn in het tabblad op Word2002 te klikken, daarna op de knop toevoegen/verwijderen. Er verschijnt nu een setup scherm van Word2002.

Als in de titelbalk van de setup staat <B>Word 2000</B> (of Office 2000) kies je voor Word/office herstellen.
Staat er in de titelbalk wel <B>2002</B> dan kies je voor de knop verwijderen.

Alles onder het voorbehoud dat je daadwerkelijk Word 2000 hebt. Dus even laten zien wat er in het tabblad staat is wel zo slim.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan