Woordafbreking Word 2010 werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik heb op mijn tablet met Polaris een groot verslag getypt. Heb deze tekst gekopieerd/geplakt naar Word 2010.

Woordafbreking staat op automatisch, maar werkt niet.
Midden in een woord gaat de cursor naar de volgende regel.

Wat heb ik geprobeerd:
alles geselecteerd en woordafbreking op geen / handmatig / automatisch gezet.
Niets leidt tot enige verandering.
Zie de printscreen.

Wat kan ik doen?
Moet vanmiddag klaar... dus ik hoop dat jullie hier raad mee weten!
tekstafbreking.JPG

Staat de uitlijning met een reden op <Uitvullen>? En heb je alle (alinea-)opmaak al eens verwijderd uit de tekst, zodat je de standaard instellingen terugkrijgt? (<Ctr>+<a>, <Ctr>+<spatiebalk>, <Ctr>+<q>) (alinea-opmaak + tekstopmaak wissen) of <Ctr>+<a>, <Ctr>+<Shift>+<n>) (standaardprofiel voor tekst).

Tekstuitlijning staat op links uitlijnen, niet op regelvullend.

De eerste optie leverde niks op:
(<Ctr>+<a>, <Ctr>+<spatiebalk>, <Ctr>+<q>) (alinea-opmaak + tekstopmaak wissen)
tekstafbreking2.JPG

De tweede wel:
<Ctr>+<a>, <Ctr>+<Shift>+<n>) (standaardprofiel voor tekst).
tekstafbreking3.JPG
Had de tekst wel op regelvullend gezet, maar dat was natuurlijk snel opgelost.

Dus dat is super!

Echter...
Alle opmaak die ik had gemaakt, koppen ed, is weg. Te verwachten maar jammer. En er zijn nu overdreven veel groene stijlfouten gemarkeerd.
tekstafbreking3.JPG
Kun je aangeven waardoor dat laatste is ontstaan?

EDIT: ik merk dat ik met de rechtermuisknop in de foutmarkeringen (rood en groen) moet klikken, dan verdwijnen deze direct. Vreemd.. en een heel gedoe. Kun je misschien iets anders bedenken ?

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om grammaticacontrole zowiezo uit te zetten; vertraagt Word enorm. Spellingcontrole (rode lijntjes) maakt niet zo veel uit, maar de grammatica is echt een ramp. Dus uitzetten die handel :)

Hallo Michel.
Ja dat heb ik uiteindelijk ook maar gedaan.
In ieder geval heb ik het verslag voor de deadline klaar! Veel dank voor je tip!

Ik heb vanavond even bij de opties gekeken en zie dat ik kan instellen dat met kopieren uit een ander document gekozen kan worden of je de bestaande opmaak wilt handhaven.
Aangezien ik nu vaker documenten van mijn tablet ga overzetten, heb ik de instelling aangepast.
Misschien kan een mee-lezer hier ook iets aan hebben.

gr. Marianne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan