Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
????Wat als je een dubbelepunt doet) krijg je dan een plusminus? (±)
ik bedoel eigenlijk dat ik niet weet waar ik kommaa s moet plaatsen.met mijn toetsenbord is niks verkeerd.als je dat heb dan staat je toetsenbord instelling verkeerd
Schrijfvaardigheid 1 - Foutloos schrijven
In de cursus Foutloos Schrijven krijgt u de meest lastige taalkwesties nog een keer voorgeschoteld. Op twaalf avonden oefent u zich in het voorkómen van spelfouten, taalfouten en stijlfouten.
De cursus besteedt bijvoorbeeld aandacht aan het verschil tussen “gebeurt” en “gebeurd” en tussen “verzekert” en “verzekerd”. En is het nou “pannenkoek” of toch “pannekoek”; is het “kostenloos” of “kosteloos”? En stuur je nu een brief “aan de voorzitter” of “naar de voorzitter”?
Thema’s die in deze cursus aan bod komen, zijn onder andere:
— d/t-problemen bij werkwoorden;
— tussen-n en tussen-s;
— aan elkaar schrijven;
— hoofdletters en leestekens (punten en komma’s);
— zinsopbouw;
— voorzetsels en veelgebruikte uitdrukkingen;
— schrijfstijl en stijlfouten.
De docent legt de regels duidelijk uit en u krijgt oefeningen om de regels onder de knie te krijgen. Ook krijgt u schrijfopdrachten, waarin u de geleerde regels moet toepassen.
De cursus wordt afgesloten met een toets en de deelnemers krijgen een certificaat. Indien u deze toets met voldoende resultaat heeft gemaakt, bent u goed voorbereid op de cursus Schrijfvaardigheid 2 (Zakelijke Schrijfvaardigheid).
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.