Woorden en cijfers MOETEN op dezelfde lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo, ik denk dat ik mee deze vraag in herhaling ga vallen aangezien ik me niet kan inbeelden dat ze nog nooit gesteld is, maar ik kan ze nergens vinden op het forum.

Ik wil bij bepaalde woorden instellen dat ze op dezelfde lijn MOETEN staan. Zodat bij voorbeeld '-100' niet gesplitst wordt in een min-teken op het einde van de ene regel en '100' bij het begin van de volgende.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.
Nogmaals mijn excuses als ik met deze vraag in herhaling val.

Hier al gekeken?

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 93
Misschien dan de in de Helpfunctie intypen:

Afbreken

of

woordafbreking

Ik zou zeggen: hard afbreekstreepje gebruiken, of harde spatie. Die zijn er niet voor niks!
Hoe? Simpel: <Ctrl>+<SHift>+<->, en <Ctrl>+<Shift>+<spatie> tegelijk typen.

Michel

ik denk dat er een misverstand is. Ik wil helemaal niet afbreken. Juist het tegenovergestelde. Ik heb ergens '-100' staan, maar het minteken staat op het einde van een regel en 100 staat op het begin van de volgende. het is de bedoeling dat '-100' op dezelfde regel staat en niet gesplits (afgebroken) wordt.

Da's ook de reden dat ik verwees waarnaar ik verwees, want je kunt in dat menu het afbreken uitschakelen.

Afbreken kan in Word 2002 gedaan worden via Extra>Taal>Woordafbreken. Hier staat echter niets over het uitschakelen van woordafbreking.

Laat maar. Ik heb de tekst een beetje aangepast zodat het woord niet meer op het einde van de regel valt en niet meer gesplitst wordt. Het probleem stelde zich maar in 3 gevallen. toch bedankt voor de hulp.

ok, ik was google aan het afstropen naar in te stellen opties in 2002.

Dat is precies wat octafish bedoelt: met ctrl+shift+-110 b.v. hou je alles bij elkaar. Ook als je b.v. samenstellingen gebruikt zoals super-de-luxe hou je alles op deze manier bij elkaar.

Lange discussie voor eigenlijk geen probleem: mijn oplossing is inderdaad om woordgroepen bij elkaar te houden. Je hoeft dus geen geforceerde regeleindes te geven, of andere trucjes te verzinnen: gewoon een harde spatie tussen twee woorden die niet mogen worden gescheiden, of een hard koppelteken, bijvoorbeeld bij datums, die ook niet mogen worden afgebroken.

Soms kun je het jezelf te moeilijk maken!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan