woorden in txt bestand zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

roojoo

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Hallo,

Even uitleggen:
Ik werk in een fietsenzaak en we werken veel met electrofietsen
Deze fietsen moeten aan de computer om ze uit te lezen als de fiets is uitgelezen wordt er een
diagnose form uitgedraait maar tevens wordt dit diagnose form in een map op de computer opgeslagen in txt bestand.
Het komt regelmatig voor dat we een oude form moeten terug zoeken om de form te vergelijken met het nieuwe.

Mijn vraag is bestaat er een programma waarmee ik kan zoeken in die map op woorden of postcode die in het txt bestand staan??
Dus niet de naam van het txt bestand maar '"in'" het txt bestand. :confused:

Alvast bedankt voor de reactie''s

Ron :d

Hallo Ron,

De oplossing is simpel, ja gaat via start naar zoeken.
Daar tik je de zoekterm en locatie geef je aan en dan kun je aangeven dat hij moet zoeken naar tekst in het bestand.

Suces
danrik

Even iets concreter dan de vorige poster gedaan heeft (ik ga er hier vanuit dat je XP hebt):
Start -> Zoeken -> Naar bestanden of mappen -> Kies "Alle bestanden en mappen" -> [vul in bij "De volledige of gedeeltelijke bestandsnaam": *.txt, vul in bij "Een woord of uitdrukking in het bestand": de postcode of ander kenmerk dat in het bestand moet staan, kies bij Zoeken in: Deze Computer, druk dan op Zoeken.

Als je weet wáár die .txt bestanden staan kun je het zoeken in wat verfijnen door (bijv.) te kiezen voor Mijn Documenten (als de .txt bestanden daar staan), de C: schijf (als daar de bestanden ergens staan) of je kunt Bladeren kiezen om een bepaalde schijf of map aan te geven.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan