• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woorden in vba door elkaar schudden

Status
Niet open voor verdere reacties.

basschmidt

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
hey allen,

ik ben bezig met een bordspel in VBA excel en ik wil graag het volgende doen: (sorry ik weet niet of dit al een keer is gepost!!)
op werkblad 2 staan woorden onder elkaar in kolom B, in kolom A staat gewoon 1, 2, 3, enz..
nu wil ik graag dat die woorden door elkaar worden geschud (dus op een andere volgorde gaan staan).
dit moet gebeuren in vba als ik in werkblad 1 op nieuw spel klik (dit is geen knop waar de macro aan vast gemaakt kan worden, maar een knop die een andere sub laat draaien, daarin moet dus ook de code komen voor dit probleem)

ik zat zelf te denken aan random getallen ernaast zetten en dan sorteren op kolom C en dat opnemen en de code in de andere module (in de sub nieuw spel) te plaatsen,
jammer genoeg werkt dit niet!!!

kan iemand mij helpen?

Groet,
Bas

Een voorbeeld om woorden in random volgorde te zetten. In kolom A wordt de functie "Randbetween()" gebruikt, om hierover te beschikken moet je "Analysis Toolpack" aanvinken in Tools >> Add-Ins

Bijlagen

Hey!! Bedankt!,
maar zit geen vba code achter die ik in mijn sub kan zetten toch??
dat is wel heel belangrijk!
groet,
Bas

Misschien kun je in je Sub een stuk code invoegen die 1: een herberekening van kolom A triggert en 2: vervolgens het resultaat in kolom E oppikt? Zelf ben ik niet zo'n VBA wizard, helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan