• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Woorden naar andere kolom, nummering aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duneman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
11
Dag allen,

Een CSV van een leverancier, moet aangepast voor importeren. Ik heb vrijwel in orde, maar zit nog met 2 dingen: In 1 kolom staat een omschrijving van het artikel, (soms) incl. de maten. In die gevallen, moeten de maten naar een andere kolom, waarbij gelijktijdig de nummering van deze producten niet moet oplopen. Ter illustratie:

aanpassen-spreadsheet.jpg

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, graag!

Groetjes,
Marco.
 
Marco,

Dit kun je oplossen met twee hulpkolommen met in beide een formule, die laat zoeken naar het woord maat.
 

Bijlagen

  • splitsen (rdg).xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 31
Hoi Rob,

Ja, het splisten van de tekst werkt nu geweldig! Thx.
Nu alleen nog de nummering, heb je daar ook ideeen voor?

Grts,
Marco.
 
Marco,

Ik begrijp het nummeringprobleem niet. Plaats anders eens een xls-voorbeeld, geen plaatje, met een duidelijker uitleg.
 
Hoi Rob,

Een product met Variants moet eenzelfde ID hebben, een gewone nummering (lineair) volstaat dan niet. M.a.w. op de plekken waar de Variants werden uitgefilterd (met jouw oplossing), moet doornummeren even stoppen. Lastige daarbij is (denk ik) dat hierbij rekening gehouden moet worden met de situatie waarbij opeenvolgende producten Variants hebben. Want dan moet uiteraard wel +1 worden doorgeteld. Bijgaand de voorbeeldjes.


Bekijk bijlage csv-getrapte-nummering.xlsxBekijk bijlage csv-lineaire-nummering.xlsx

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

Grts,
Marco.
 

Bijlagen

  • csv-aangepaste-nummering.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 25
  • csv-lineaire-nummering.xlsx
    10 KB · Weergaven: 19
Marco,

Dan haak ik af, want ik snap je uitleg nog steeds niet.
 
Code:
=ALS(C2=C1;A1;A1+1)
Kun je wat met deze formule in A2
In A1 staat een 1; daarna de formule doortrekken naar beneden.
 
Hoi Willem,

Simpel en toch eenvoudig :) Ja, werkt super, Thx!

Grts,
Marco.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan