Woorden op alfabet invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb in Word 2003 een woordenboek gemaakt ( voor de goede orde ; niet in een tabel ! ) . Na verloop van tijd moet dit bijgewerkt worden met aanvullingen. Deze aanvullingen staan op een apart vel, niet op alfabet. Het zou me praktisch lijken als ik voor elkaar zou krijgen dat ( bijvoorbeeld met de zoek-functie ctrl-F ) op het moment dat ik begin een woord in te typen, de tekst bij elke letter die ik typ zo dicht mogelijk bij dat woord komt. Dus als ik begin met een "a", er een cursor of blokje begint bij a, en zo verder. Hoop dat het een beetje duidelijk is.....Is deze mogelijkheid er, en zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar. Zo niet, is er misschien iemand die andere suggesties heeft hoe ik op een snelle manier woorden op alfabet kan toevoegen ?

Ik zou heel simpel de lijst weer sorteren na het invoeren. Ben je met één handeling klaar, en het werkt het snelst.

ik heb niet zoveel verstand van word, ik weet nog maar net hoe je een inhoudsopgave erin moeg zetten. Ik kan je dus niet helpen

Michel, bedankt voor dit antwoord. Het zou een hele mooie oplossing kunnen zijn, ware het niet dat :
1. Ik de melding krijg dat het document te groot is voor dit programma
2. De aanvullingen ook woorden kunnen zijn die al in het document voorkomen. Waarschijnlijk zouden ze na het sorteren dan dubbel vermeld worden en dat is ook weer niet de bedoeling.
3. Het een woordenboek is, d.w.z. achter een woord komt/komen synoniem(en) te staan en bij sorteren zouden die woorden gescheiden worden.
Waarschijnlijk wil ik gewoon iets wat niet te doen is ; maar het is altijd het proberen waard.
Bedankt voor je hulp ; mochten er toch nog opties zijn hoor ik ze graag !

2. De aanvullingen ook woorden kunnen zijn die al in het document voorkomen. Waarschijnlijk zouden ze na het sorteren dan dubbel vermeld worden en dat is ook weer niet de bedoeling.
Dit snap ik niet: als het er dubbel in staat, dan staat het er dubbel in. Of dat nu vooraan wordt toegevoegd, of achteraan... Met Zoeken controleer je natuurlijk eerst of iets er al staat of niet, lijkt mij.
Ad 3: sorteren doe je op (o.a.) alinea's. Daarbij wordt dus de hele alinea gesorteerd, uiteraard alfanumeriek, dus aa voor ab, en bazz voor bbzz.
Het soort functie dat jij zoekt kan prima in Access, (en wellicht ook in Excel) waarbij je het woordenboek in een tabel zet, en op trefwoorden kan invullen. Easy Peasy! In Word zou je denk ik toch een formulier moeten maken waarin je in een tekstvak je zoektekst typt, en dat Word dan 'live' zoekt op de ingetypte tekst. Maar het blijft behelpen in vergelijking met oplossingen die hier speciaal voor bedoeld zijn :)

Ik heb de status op "opgelost" gezet, hoewel er eigenlijk geen echte oplossing was die ik zelf voor ogen had... Ik dank iedereen voor het meedenken en de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan