• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woorden overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull1977

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2011
Hallo ik zoek de formulle om een woord van een cel over te nemen in een andere tab door te verwijzen naar die bepaalde cel...
Als ik dan die ene cel aanpas past hij de andere ook aan...

alvast bedankt

Ik veronderstel dat je de gehele celinhoud wil overnemen.
Als dat zo is en je wil op een ander blad de inhoud van C3 uit Blad1 overnemen, gebruik dan: =Blad1!C3

Laatst bewerkt:
Hallo bedankt voor uw reactie...

Voor cijfers werkt dit maar voor woorden of ??!! werkt dit niet

Ik heb in een excel blad allemaal verschillende toestellen staan per tab

daar gebeuren aanpassingen naargelang hun status

op de eerste tab staat een soort overzicht van alle toestellen die dan mee veranderd

dus vb

in mijn werkblad in tab "110006" staat in cel 2C "aanwezig " dan zou in het werkblad in tab "overzicht" ook in een aangeweze cel "aanwezig " moeten komen...

thx

Ja het werkt :)

het werkt niet als ik verwijs naar samengevoegde cellen vb cel a1/b1 tot a6/b6 samengevoegd

dit pas ik dan wel aan in het blad

bedankt voor de hulp :thumb:

ok bedankt

nog 1 andere vraag...

ik verwijs nu van tab "overzicht" naar andere tabs "in hetzelfde werkblad"

Maar kan ik de tabs onderaan wegmofelen zodat je enkel via het blad overzicht verwijst naar de andere tabs...
want nu kan ik ook gewoon op de bepaalde tab klikken om te gaan kijken naar gegevens..

Je bedoelt of je 1 of meer bladen kunt verbergen?
Ja, natuurlijk.
Als je het blad dat je wil verbergen voor je hebt, kies dan in het menu (t/m Excelversie 2003):
Opmaak - Blad --> Verbergen.

(t/m Excelversie 2003):
Daarna:
Een werkblad verbergen

Opmerking Als u een groter aantal werkbladen wilt verbergen, dient u zich te realiseren dat u weliswaar meerdere werkbladen tegelijk kunt verbergen, maar deze slechts stuk voor stuk weer zichtbaar kunt maken.
1.Selecteer de werkbladen die u wilt verbergen.

Werkbladen selecteren
--------------------------------------------------------------------------------
2.Klik in de groep Cellen op het tabblad Start op Opmaak.

3.Klik onder Zichtbaarheid op Verbergen en zichtbaar maken en klik vervolgens op Blad verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan