Woorden tellen in tekstvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drieskuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
3
Goedemiddag,

Nu heb ik de laatste tijd veel last van spam op mijn gastenboek en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om het aantal keren dat het woord "url" voorkomt in een tekstvak weer te geven. Het is mij namelijk opgevallen dat die bots voortdurend links proberen te plaatsen op het gastenboek in de vorm van . Nu worden ze wel afgevangen en niet getoond als link, maar wat ik graag wil is dat, wanneer er meer dan 3 urls worden weergegeven in een tekstvak, dat het bericht niet kan worden geplaatst.. Normale personen zullen toch niet gauw 3 links plaatsen en anders hebben ze pech.

Met vriendelijke groet,

Dries Dijkstra
 
PHP:
function urlchecking($bericht, $term)
{
  if(substr_count($bericht, $term) >= 3)
  {
    return true;
  }
  else
  {
    return false;
  }
}

//Voorbeeld bericht
$voorbeeld= "[url=balbalbalbalba]bablabl[/url] verhaaltje zus verhaaltje zo [url=hahahahaha]haaahaha[/url] nog meer verhaaltjes [url]http://localhost[/url]";

if(urlchecking($voorbeeld, "url"))
{
  echo 'Dit bericht bevat meer dan 2 keer de tag <b>url</b>.';
}
else
{
  echo 'Dit bericht bevat minder dan 3 keer de tag <b>url</b>.';
}

Zoiets zou je kunnen doen.
 
Ik denk dat dit exact is wat ik nodig heb.. Dank u vriendelijk..
 
Let wel dat deze nu in het voorbeeld bericht 6x "url" leest. Dus wil jij dat mensen maximaal 2 keer zo'n url kunnen maken dan moet je dus met 5 werken in plaats van 3.
 
Ja ik begrijp het.. Eigenlijk had ik wel genoeg al aan die substring count namelijk.. Ik wist niet dat er een soortgelijke functie bestond..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan