• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woorden, zinnen en termen groeperen/sorteren in tabbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovspronsen

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2019
Hallo allemaal,

Ik kom niet helemaal uit een formule..

Ik doe zoekwoord onderzoek voor een website.
Uit dit onderzoek komen zoekwoorden naar voren waar je op gevonden kan worden met een website in de zoekresultaten van Google.

Ik gebruik daar een programma voor waarbij je 1 onderwerp invult en waarbij meerdere woorden, termen en zinnen uit komen die te maken hebben met dat bepaalde onderwerp wat je invult ( in de afbeelding heb ik als voorbeeld het zoekwoord: aquarium).

Deze woorden, termen en zinnen, plak ik in Exel en dan ziet het zo uit als op de bijgeleverde afbeelding.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik er voor zorgen dat enkele woorden onder verdeeld worden onder tab1. en termen die uit 2 woorden bestaan, dat die onder verdeeld worden onder tab2. En zinnen of termen die uit 3 of meerdere woorden bestaan, dat deze onderverdeeld worden in tab3.

Ik hoop dat dit mogelijk is, want dan zou dit mij echt heel veel helpen !! :thumb:

Met vriendelijke groeten, Marco:)

Bijlagen

• example sorting words by number of words.png
    example sorting words by number of words.png
    66,9 KB · Weergaven: 68
Waarom toch over meerdere werkbladen verdelen? Wat win je daarmee?
- Zet deze formule naast kolom A:
=LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;" ";""))+1
- Maak een draaitabel waarbij je dit nieuwe veld in het pagina filter zet.
- Zet kolom A in het rijveld
- Klik in de draaitabel en kies deze optie:2019-12-12_18-00-33.gif

=ALS(LENGTE(SPATIES.WISSEN(A1))=0;0;LENGTE(SPATIES.WISSEN(A1))-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";""))+1)

=IF(LEN(TRIM(A2))=0,0,LEN(TRIM(A2))-LEN(SUBSTITUTE(A2," ",""))+1)

Deze geeft de hoeveelheid woorden in cel weer.

Misschien is dit wat om in de goede richting te komen, of wilt u alles automatiseren

jkpieterse super bedankt, ik ben nu al iets verder :)

Alleen krijg ik het met die draaitabel niet helemaal voor elkaar (zie bijgevoegde afbeeldingen)

kan ik het bestand hier ook aan toevoegen zodat je zelf misschien even kan kijken wat ik fout doe? ;)

aantal woorden zijn automatisch geteld.jpg
draaitabel.jpg

groeten, Marco

laat je draaitabelverwijzing beginnen in A1 ipv A2

bedankt voor jullie hulp!
ik kan nu zien hoeveel woorden elke cel bevat.

Alleen waarom ik ze in andere tabbladen wil hebben, is omdat ik wil kunnen selecteren en kopiëren. Zodat ik termen die uit 1 enkel woord bestaan weer in een ''zoekwoordvindmachine'' kan zetten, die er weer woorden achter plakt waar mensen op zoeken bij Google. Zo kan ik achter zoeksuggesties komen waar mensen op zoeken. ( suggesties waar concurrenten nog niet aan gedacht hadden)

Dit doe ik dan met enkele woorden
Met termen die uit 2 woorden bestaan.
Uit 3 woorden, en uit 4 woorden.. enzovoorts. totdat ik een zoektermzin tegenkom die een hoog zoekvolume heeft. deze verwerk ik dan weer in mijn blog titel, tekst, of mata tag.

Ik denk dat jouw concurrenten het 'bevat filter' gebruiken. Heb je zelf zeker nog niet aan gedacht?

die optie is er idd ook, maar dan moet het handmatig. per zin. en ik wil het juist proberen met 100 verschillende combinaties die elk 1 of 3 woorden bevatten. :)

Laat eens zien hoe de verwachte uitkomst is. Waar voer je iets in en waar moet het resultaat komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan