Word 2000: allerlei instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik zat vanmorgen bij een kennis achter de pc en kwam wat dingen tegen waar ik niets mee verder kon.
Het betreft Word 200 op een pc met W-ME.

1. De "help"was deels in het Engels (de suggesties waar Clippie mee komt), als ik een suggestie aanklik komt de beschrijving in het Nederlands...

2.Willekeurig in een leeg document klikken, gaf de mogelijkheid daar ook te typen. Dus: ondanks dat er geen Enters of Spaties gegeven waren kon je bijvoorbeeld midden op een pagina gaan typen... Lastig, want bijvoorbeeld bij het wegklikken van een selectie kun je niet willekeurig klikken maar moet je heel precies klikken na het laatste woord om op de juiste plek verder te gaan.

3. Beginnen van een zin met hoofdletters.
Ná elke Enter gaat ie een hoofdletter maken. Nou kan ik die optie in mijn Word 2003 gewoon uitzetten. Ik kon hier nergens die optie ontdekken.

4. De pc geeft steeds allerlei geluiden. Bij het uitrollen van het menu, om de 10 minuten een "pling" waarvan ik het idee heb hij het automatisch opslaan op de achtergrond, enz.
Ik heb bij Geluiden in Confscherm gekeken, maar kan het daar niet terugvinden. (Standaard Windows- schema, betreffende handelingen staan daar niet genoemd voor een geluid)

Al met al: wat vreemde dingen die irritant zijn. Onder Extra / Opties heb ik deze geen van alle kunnen vinden.

Wie weet wat ik er aan kan doen?

Hai Marian, :D

Heb geen 2000 op dit moment dus moet gokken. (en het zal ongetwijfeld niet op dezelfde plaatsen staan) ;)

Voor de hoofdletter:
* Ga naar extra/Autocorrectie opties en zoek daar naar de optie:
Zinnen met een hoofdletter beginnen.

Voor het geluid:
Ga naar Extra/opties/tabje Algemeen zet Feedback met geluid uit. Of zoek naar zo’n optie. (in het menu opties)

Voor het selecteren:
De werking zoals jij hem beschrijft op een willekeurige plek één maal klikken en typen daar heb ik nog nooit van gehoord?

Wel bij dubbelklikken. Dit zit in menu extra/opties/bewerken/klikken en typen inschakelen.
Maar wellicht is windows zo ingesteld dat deze bijvoorbeeld bij het openen van een bestand ook maar één keer hoeft te klikken. (net als bij virtual desktop)

Als dat zo is kan ik mij voorstellen dat dat selecteren ook zo zou kunnen werken, maar vindt het raar klinken.

Druk voor de zekerheid eens op CTRL+SHIFT+* (Weergeven verbergen) om het onderwaterscherm naar voren te toveren.
Staat deze al niet vol met paragraaftekens? (dan kan het zijn dat Normal met enters is opgeslagen en dan gaat het wellicht wel…misschien?)

Succes! :thumb:

Hallo Joost.

Even zó uit het hoofd een reactie.

1. Staat nog.

2. Is ook niet gebonden aan "regels". Nee, willekeurig op wèlke plek dan ook gaat ie typen. Inderdaad zéééér vreemd... Maar ik kan "onder water" kijken. Verwacht niet dat dat wat oplevert, want als dat zo was zou ie voorbij het typwerk meerdere pagina's moeten maken vanwege het doorschuiven van de lege regels. En dat gebeurt niet.
Andere optie?

"Maar wellicht is windows zo ingesteld dat deze bijvoorbeeld bij het openen van een bestand ook maar één keer hoeft te klikken. (net als bij virtual desktop) "
Nee, is niet aan de orde.

en het gaat dus niet om selecteren. Ook bij een nieuw geopend leeg document, als je wilt gaan typen, kun je overal, midden op de pagina desnoods, gaan beginnen met typen.

3. Duidelijk.

4. "Feedback met geluid uit". Staat al uit.

Hai marian, :D

Zal morgenavond mijn 2000 pjoeter eens uit het stof trekken en even voor je kijken.

See Yah! :thumb:

Heeee, da's geweldig Joost!:thumb:

Maar maak geen haast.
Ik ga vandaag over twee weken pas weer naar haar toe.
Als ik het tegen die tijd weet, zou heel fijn zijn.

Geplaatst door marianneke

Maar maak geen haast.
Als ik het tegen die tijd weet, zou heel fijn zijn.

Gelukkig maar!
Mijn 2000 pjoeter ligt nu aan de beademing vanwege een enorme crash...dus even bijkomen is welkom! ;)

Zal hem van het weekend opereren.

dan hoor ik het wel als ie weer bijgekomen is uit de narcose....?

Hé die heb ik gisteren gemist! ;)

Yepz John Doe is er bijna uit en dan hoor je het (als ik het kan vinden) van hem! :thumb:

2.Willekeurig in een leeg document klikken, gaf de mogelijkheid daar ook te typen. Dus: ondanks dat er geen Enters of Spaties gegeven waren kon je bijvoorbeeld midden op een pagina gaan typen... Lastig, want bijvoorbeeld bij het wegklikken van een selectie kun je niet willekeurig klikken maar moet je heel precies klikken na het laatste woord om op de juiste plek verder te gaan.

Deze staat nog, rest is opgelost.

Joost, tot mijn schande moet ik opmerken dat het WOrd 2002 betreft.... Niet goed opgelet. Sorry.
Ze had er eerst 2000 op staan, maar inmiddels vervangen door 2002. En die geeft dus deze eigenaardigheden.

Nou heb ik zelf 2003. Heb wel geken maar kan het daarin ook niet vinden. Ik ga vanmorgen naar haar toe. Wil je nog even meedenken?

Het blijft een heel vreemd geval waar ik zo geen verklaring voor heb.

Kijk eens in de statusbalk van Word op middenin de letters: UIT zwart gekleurt staan? (Wilde gok)
Indien ja druk op Esc of dubbelklik op Uit om dit uit te zetten.

Vervolgens:
Zorg dat Word & Outlook niet draaien
Kies Start/Uitvoeren en typ: winword.exe /a en kies Ok (enter)

Is het nu nog?
Ja dan Normal.dot weg en eventueel de datasleutel vernieuwen

Beide zaken kunnen geen kwaad en zullen Word normaal gesproken terug naar fabriekinstellingen brengen.

Je kunt ook uit het Helpmenu Analyse & Herstel draaien. (als je de CD hebt)

Ben bang dat het een kwestie van proberen is.

Succes! :thumb:

Oké Joost.

Ik ga morgen weer naar haar toe en zal eea uitproberen. Je hoort het hier.

Alles is in orde.
normal.dot nieuwe aan laten maken en laatste probleem is ook opgelost.

Bedankt voor je meedenken weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan